Д окато Бойко Борисов обещава в страната ни да бъде изграден супер компютър, китайците от Byton превръщат първия си сериен модел в такъв.
Първи индикации за супер модерния интериор на M-Byte добихме по време на изложението за електроника CES в Лас Вегас, но тогава китайците обявиха, че виртуалният кокпит е прототип, близо до серийния вариант.
Новите снимки го показват в вариант, готов за конвейра. Първото нещо, което се набива на очи, е гигантското приборно табло с диаметър 48 инча!
Воланът също няма нищо общо с конвенционалното разбиране на този основополагащ елемент във всеки автомобил, тъй като по средата на този е монтиран 7-инчов Driver Tablet, заобиколен от истински бутони. Между предните седалки пък е монтиран 8-инчовият Byton Central Touchpad.
Ще е интересно да се чуе първата обратна връзка от водачите, тъй като оперирането с тези таблите по време на движение вероятно ще предложи някои затруднения. Все пак приборното табло е с размерите на седем таблета, а запазването на концентрацията на водача върху пътя ще е предизвикателство.
Таблетът на волана, който е по-голям от централните дисплеи на голяма част от масовите модели, служи като главен интерфейс, чрез който водачът може да конфигурира автомобила и да взаимодейства с 48-инчовия Shared Experience Display (SED). За щастие таблетът не се върти с волана, а отстрани на него има физически бутони за круиз контрола, аудио системата и стрелки нагоре/надолу за прелистване на екраните.
Що касае 8-инчовия Touch Pad пред средния подлакътник, той дава възможност на предния пътник да управлява SED, а също да регулира климатика и седалките. Макар на снимките да не се вижда, на борда на M-Byte има и два допълнителни екрана, монтирани на облегалките на предните седалки, които ще забавляват пътуващите отзад.
Влекачът от бъдещето: автономен и на ток