А втомобилните производители може да се сравняват по най-разнообразни показатели – обем на продажбите, печалба, пазарен дял и т.н. и т.н. Но има и един показател, който взема под внимание абсолютно всички фактори, за да оцени пазарната стойност на дадена марка.
Последното подобно проучване, проведено от Kantar Millward Brown, носи името BrandZ Top 100. То класира най-скъпите световни брандове за 2019 г. Съгласно него, Toyota остава най-скъпата автомобилна марка в света за шеста поредна година, изпреварвайки Mercedes-Benz и BMW.
В общия Топ 100 Toyota се нарежда на 41-а позиция с пазарна оценка от $29,151 млрд., докато другите две германски марки са съответно на 54 и 55 позиция с оценка от $23,355 и $23,326 млрд.
Проблемът на индустрията се крие във факта, че в BrandZ Top 100 фигурират само тези три марки. През 2018 г. броят им бе пет, а през 2017 г. – шест. От Топ 100 изпаднаха Ford и Honda.
Стойността на категорията „автомобили” е спаднала със 7%, като тя се оценява на $139,7 млрд. Тази категория се допълва от Honda ($11,749 млрд.), Ford ($11,211 млрд.), Nissan ($10,554 млрд.), Tesla ($9,285 млрд.), Audi ($8,556 млрд.), Volkswagen ($6,707 млрд.) и Porsche ($5,817 млрд.), които са извън Топ 100, но Kantar Millward Brown са оценили и тях.
Най-голяма загуба на стойност записва Ford с цели 12%, следвана от Audi с 11%. С по 9% са се обезценили Mercedes и BMW, с 8% Nissan, със 7% Honda, а Tesla, която трупа стотици милиони загуби всяко тримесечие, се е обезценила само с 1%. На противоположния полюс е Volkswagen, който качва пазарната си оценка с 12%.
Иначе рейтингът се доминира от технологичните гиганти още от първото му издание през 2006 г., когато Microsoft е на първо място. Сега лидерството за пръв път превзема Amazon с невероятния ръст на пазарната оценка от 52%, достигаща $315,5 млрд. По този начин Amazon изпреварва Apple ($309,5 млрд.) и Google ($309,0 млрд), слагайки край на 12-годишното лидерство на технологичните гиганти.
Следващи в класацията са Microsoft, Visa, Facebook, Alibaba (+2 позиции, превръщайки се в най-скъпата китайска марка), Tencent, McDonald’s и AT&T.
Забравете предразсъдъците, BMW X7 е върховна лимузина (тест драйв)