В средата на миналата седмица китайската Nio е провела церемония в Нанкин, за да отбележи първият 150 kWh пакет батерии с полутвъртоделни клетки, внедрен в масов модел. Китайският производител в момента използва пакети с капацитет 70/75 kWh, както и такива със 100 kWh. През март компанията обяви, че ще добави 150 kWh версия в портфолиото си през Q2/2024.
Според CN EV News, новият пакет батерии е с най-високото енергийно съдържание, произвеждано масово на пазара за леки автомобили в Китай.
Първият такъв пакет бе доставен на Nio миналото лято от WeLion. Сега той започва да се вгражда в масово произвеждан автомобил.
Според китайския тестови цикъл, моделите на Nio с полутвърдотелна батерия ще могат да изминават до 1055 км, но това удоволствие си има цена, не е ниска. Преди около година Кин Лихонг, съосновател и президент на Nio, каза, че такъв пакет би струвал колкото цената на модела ET5. Такъв в момента се предлага от 298 000 юана (включително батерията), което се равнява на 39 000 евро.
Въпросът: струва ли си да купиш кола, батерията на която струва колкото цял електромобил? Риторичен е, отговорът – не. Но това явно няма да спре Nio да предложи масово автомобил с подобна технология. Към момента Nio ще оборудва с нея „двуцифрен брой” автомобили, които да тръгнат по пътищата с цел тестване.
Но плановете на Nio са да разгърне тази технология в масово производство. През пролетта производителят е подал документи към Китайското министерство на индустрията и информационните технологии (MIIT) с продуктови спецификации на 11 модела, оборудвани с полутвърдотелна батерия от WeLion – девет SUV и два седана.