К ато част от новата стратегия, наречена Plan S, Kia обяви, че до 2025 г. ще разполага с гама от 11 чисти електромобила. До края на следващата петилетка 25% от продажбите на компанията ще се падат на „екологично чисти автомобили“. Първият нов електромобил ще бъде лансиран през 2021 г.
Като част от тази „средна към дългосрочна стратегия“, Kia възнамерява да премести фокуса си от автомобилите с ДВГ върху електрическите коли. Този ход няма да се ограничи само с е-колите, но също и със „специални решения за мобилност“.
Компанията формулира и конкретни цели: тя иска да вземе 6,6% от световния пазар на електромобили (без Китай). До 2026 г. компанията иска да продава по 500 000 чисти електромобили и 1 000 000 „екологично чисти автомобили“, в това число хибриди (също без Китай).
Hyundai залага на е-колите, Honda не им вярва
За да се постигнат тези цели, Kia възнамерява да инвестира 29 трилиона вона (приблизително 22,5 млрд. евро) до края на 2025 г.
През втората половина на тази година Kia ще предприеме преструктуриране, целящо да превърне компанията в „пионер в ерата на електрическите автомобили“. Новият имидж на марката ще цели да привлича по-младите купувачи, превръщайки я в „символ на предизвикателството и иновацията“.
2020 ще е годината на електромобила
За съжаление все още няма конкретика за въпросните 11 нови електромобила, затова не се знае и колко от тях ще се появят в Европа. Новият 100-процентов електрически модел, който ще бъде лансиран през 2021 г., се очаква да бъде изграден на новата електрическа платформа e-GMP на Hyundai Kia Group, т.е. това ще е електромобил с 800-волтова технология. Бихме могли да предположим, че визуално този модел ще е базиран на концепцията Imagine by Kia, представена през март 2019 г.
Надпреварата при електромобилите се пренася в Европа