Д окато в Европа дизелът губи пазарен дял, в САЩ той започва да става все по-привлекателен, макар американците никога преди това да не са се славели с особената си привързаност към този вид гориво.
Скоро General Motors ще започне да продава за пръв път дизелови версии на Chevy Tahoe, Suburban и Silverado. В същото време електрификацията се задава в сегмента на пикапите, но първоначално (от края на тази година) се очакват много малки серии. В същото време Diesel Technology Forum тръби, че дизеловите автомобили са изпреварили електромобилите в съотношение 2 към 1. Най-продаваемият дизелов модел в САЩ е Ford F-150.
Наличните дизелови модели в САЩ, както и тези, които са на хоризонта, са около 40. Списъкът е съставен основно от пикапи, но има и леки автомобили като Chevy Cruze, Jaguar XE и Mazda 3. И списъкът нараства.
Detroit News представя статистика за последното тримесечие, според която сегментът на пълноразмерните дизелови пикапи е отчел 23% ръст спрямо първото и второто тримесечие на 2019 г. Защитниците на дизеловото гориво изтъкват мощността, пробега и ефикасността, но премълчават за канцерогенните частици в отработените газове.
Споменатият Detroit News, издаван в дома на трите американски кита, казва, че дизеловите версии са по-скъпи с до $5000, но веднага допълва, че електромобилите са още по-скъпи.
Алън Шаефер, директор на Diesel Technology Forum, коментира, че „електрификацията е бъдещето, но в момента все още не привлича клиентите на пазара.“
Ребека Линдланд, работеща за КВВ, коментира: „Търсенето на електромобили е ниско, защото не са по-добро, по-удобно решение за транспорт от автомобилите с двигател с вътрешно горене. Не пазарът, а регулациите ни тласкат към преминаване към е-коли.“
След години на спад, продажбите на дизелови автомобили в Европа се очаква да задържат позицията си през 2020 г., като тук дизеловите двигатели се предпочитат основно в кросоувърите. Между 2015 и 2018 г. продажбите на дизелови SUV са се увеличили с 19%. През 2011 г. дизелът е държал 56% от европейските продажби, докато тази година анализаторите на LMC Automotive очакват делът му да спадне до 32%. Това все още си е 1 към 3, като при големите автомобили все още дизелът държи съществена част от пазара.
Volkswagen Group, който твърдо заявява, че електромобилите са неговото бъдеще, е най-големият продавач на дизелови автомобили през 2019 г. BMW също вярва в дизеловата технология. Клаус Фройлих (шеф на развитието на баварците) наскоро заяви: „Нашите 4- и 6-цилиндрови дизелови двигатели ще останат на пазара поне още 20 години.“
Продадоха партньора на Стив Макуин от „Булит” за $3,4 млн.
Над 400 хил. работни места в Германия са под заплаха заради електромобилите