Kia до 2027 г. - GT версия на всеки един EV модел в гамата

До 2027 г. корейската марка ще представи 14 напълно електрически автомобила

Киа Хо Сун Сон

, Kia

Президентът на Kia Хо Сун Сон, а на голямата снимка се вижда концепцията на бъдещия SUV ЕV9, който ще бъде топ моделът на марката от следващата година.

С лед Hyundai и Genesis, дойде ред и на Kia да представи плановете си за следващите години по време на инвеститорската среща на корейския концерн в Сеул.

До 2027 г. компанията ще представи 14 напълно електрически автомобила. С тяхна помощ се надява годишните й продажби да нараснат на 4 милиона коли до 2030-а. Половината от тях ще са щадящи природата, а по 1,2 млн. - EV.

Kia също така иска да стане световен лидер в производството на автомобили със специално предназначение (PBV), при които акцентът пада върху пътуващите, а не върху шофьора, а самото пътуване е забавление. Тук попадат и напълно автономните возила.

Представеният през 2020 г. Plan S на Kia e променен, като е станал дори по-амбициозен. Акцентите му са три - хората, планетата и печалбата на марката. За всичко това Kia ще инвестира 23,2 милиарда долара в следващите 5 години.

По-внимателният прочит в изнесеното от президента на компанията Хо Сун Сон показва, че Кia ще предлага поне по два електромобила годишно до 2027-а. В предишната справка пишеше 11 до 2026 г., сега са 14. Сред тях ще има два пикапа, единият от които за развиващите се пазари.

Ще има също така по-евтин EV, като все още не знаем сегмента му.

Останалото са събратя на EV6, който тъкмо стана Автомобил на 2022 г. в Европа - електрически седани, хечбеци, SUV… Нещо интересно - GT версия за всеки един модел в гамата, следвайки ЕV6 GT. Това ни харесва.

Колкото до PBV, планира се ван с електрическо задвижване, който да може както да се шофира, така и да бъде напълно автономен. Той ще бъде представен през 2025 г.

А още тази година ще видим PBV версия на Niro - за такси и други специални необходимости.

Kia EV9 пък е голям електрически SUV, предвиден за догодина, след като през миналата видяхме концепцията му със същото име. На него ще се възложат големи надежди и заради високите технологии, с които ще опита да печели клиенти.

Една от тях е AutoMode - за автономно шофиране, включително Highway Driving Pilot, при който режим водачът може да си почива и просто да си гледа пътя. Техниката и глезотиите в Kia EV9 наистина “ще ни спрат часовника”, както излиза.

AutoMode ще бъде наличен за цялата гама от 2026 г.

А Kia EV9 ще е близо 5 метра дълъг и ще ускорява до “стотака” за 5 секунди. Ще може да изминава до 540 км с едно зареждане, плюс резерв за още 100 км при бързо зареждане.

Прогнозата за продажбите - по 4 милиона годишно, също е завишена. Тази година Kia планира да изтъргува 160 хиляди EV, а през 2026 г. - 807 хил. И 1,2 млн. през 2030 г. Основните пазари? Южна Корея, Северна Америка, Европа и Китай, където скоро 45 процента от сделките с нови коли на Kia ще са от EV.

До 2026 г. Kia иска приходите й да са 99,4 милиарда долара. От 2025 г. компанията планира да започне производство на електрически автомобили от среден клас в Европа, в Северна Америка - SUV.

Kia

печалба автомобили Продажби нови автомобили Хо Сун Сон стратегия планове Kia EV9 KIA EV6 Kia Concept EV9