К онкурсът „Автомобил на годината в Европа” се провежда от 1964 г. (негово 59-то издание), но тази година за пръв път виждаме почти изцяло електрически конкуренти, като изключим конвенционалния Peugeot 308. Останалите се задвижват на ток: Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Renault Mеgane E-Tech и Skoda Enyaq iV.
Тези финалисти са в пълен противовес с призьорите в миналогодишното издание на конкурса, когато до финала достигнаха шест конвенционални модела и един електромобил (VW ID.3). Преди година спечели Toyota Yaris.
Церемонията се проведе в женевската „Палекспо”, която по традиция приютява автомобилния салон, но той бе отменен и за тази година. Членовете на журито са 61, които избраха финалната седмица, но от финалното гласуване бяха изключени руските специализирани медии.
Силно впечатление прави изключително малката разлика между първите трима, разделени от 18 точки. Най-много точки събра Kia EV6 с общо 279 точки. С 14 по-малко има Renault Megane E-Tech (265), а на четири по-назад е братовчеда Hyundai Ioniq 5 (261). Четвъртата позиция е за конвенционалния Peugeot 308 (191), изпреварил Skoda Enyaq iV (185), Ford Mustang Mach-E (150) и Cupra Born (144).
Последният електрически победител в конкурса бе Jaguar I-Pace, който спечели отличието през 2019 г. През 2020 г. най-много точки събра Peugeot 208, а миналата година (както вече писахме) – Toyota Yaris.