Д ни, след като Kia EV6 грабна отличието в конкурса „Автомобил на годината в Европа”, а Hyundai Ioniq 5 се нареди трети, компанията-майка обяви плановете си да инвестира $79,2 млрд. до края на 2030 г., включително $16,1 млрд. за електрически автомобили.
Hyundai Motor, който заедно с Kia Corp е сред десетте най-големи производителя в света, планира да постигне 7% дял на световния пазар за електромобили до края на десетилетието. Това ще се равнява на 1,87 млн. е-коли.
Другата цел е постигане на 10% оперативна печалба до 2030 г., при електромобилите още по-висока.
Но анализаторите не смятат, че тази инвестиция в електромобили е „агресивна” спрямо конкурентите. В края на миналата година Toyota обяви, че ще инвестира $70 млрд. за електрификация на моделите си до края на десетилетието, като половината от тях ще бъдат за автомобилите с батерии (BEV). Ford вдигна инвестицията за е-коли с $20 млрд. до общо 30 млрд.
В близките години Hyundai ще лансира три електрически седана, шест кросоувъра, един лекотоварен автомобил о още един модел, за който няма информация в момента.
Новите BEV пазарни предложения на Hyundai ще включват три модела седан, шест SUV, един лекотоварен автомобил и още една кола, за която към момента не се дава информация. През тази година марката стартира продажбите на IONIQ 6, а през следващата на IONIQ 7.