М асовото навлизане на електромобилите на пазара е факт, но това далеч не означава, че масовият клиент е напълно запознат с характеристиките им. И нещо още по-интересно: той дори не знае, че електромобилите нямат резервоар за гориво.
Това стана ясно по време на събитието Toyota E-volution, по време на което компанията разкри поразителна статистика, според която повечето хора не са много наясно с природата на електромобила.
Като част от проучване през 2019 г., е бил зададен прост въпрос: Има ли BEV (задвижван от батерия автомобил) двигател с вътрешно горене? Отговорът е НЕ, но 66% от респондентите са отговорили с ДА.
Същият въпрос е бил зададен и тази година, като отново 66% от хората са мислели, че електромобилът има бензинов двигател. Това е изненадващо на фона на много други проучвания, които казват, че голяма част от клиентите обмислят закупуване на електромобил в бъдеще.
Японски компании имат план за спасението на ДВГ
Но това не е единственият изненадващ отговор. На въпрос дали хибридите трябва да се включват електрическата мрежа, за да могат да се движат, цели 75% са отговорили утвърдително. Това очевидно е грешно, тъй като има двигател с вътрешно горене, а батерията само го подпомага, не е основен задвижващ източник.
Точно последният отговор е бил доста дразнещ да Toyota, която лансира хибридния Prius преди повече от две десетилетия, като днес почти цялата моделна гама на марката е съставена от хибриди.
Но все пак грешката при хибридите не е толкова фрапантна, тъй като имаме и Plug-in хибриди, които е добре да бъдат зареждани, но не е задължително. Проблемът е при електромобилите.
Президентът на Тoyota: ползите от е-колите са силно преувеличени
Тази информация е доста любопитна, но добре запознатите с темата електромобили веднага биха могли да се усъмнят в правдоподобността на самото проучване, тъй като Toyota е една от компаниите, която прави всичко възможно да забави часовото проникване на е-колите на пазара. Наскоро Toyota бе наредена след ExxonMobil и Chevron (по доклад на Influence Map), които създават най-много пречки, лобирайки срещу зелените политики. По-рано през годината материал в The New York Times обвини японския производител, че е направил среща с американски конгресмени. Целта й е била да се формира лоби срещу намеренията на администрацията на Джо Байдън за ускоряване на електрификацията на автопарка в САЩ.
Northvolt ще строи гигазавод за рециклиране на батерии