Изненада от Норвегия: Електричките се справят в студа по-добре от ДВГ

Това показват резултатите на местната пътна помощ

Мартин Дешев,
зима зимни гуми сняг

iStock

Н яма спор, че батериите на електромобилите не обичат ниските температури. Това се потвърждава и от различни проучвания, поради което битува мнение, че електричките не са подходящи за сурови зимни условия.

Според резултатите от пътната помощ в Норвегия обаче това може би не е точно така, съобщава Electrek. Страната е с най-голям дял електрически автомобили в света, като близо 1 на всеки 4 коли на пътя вече е електрическа. Освен това там има и доста дълъг период от време с ниски температури.

При това много ниски и много автомобили не се справят добре. Особено от началото на месеца, тъй като има траен период на сериозно застудяване. Компанията за пътна помощ Viking, своеобразен еквивалент на СБА, казва, че само за първите 9 дни на годината е получила 34 000 заявки за помощ за автомобили, които не могат да стартират. От тях само 13% са били от електрически коли. Останалите са с традиционни двигатели.

Viking казва, че дори и когато се броят всички видове заявки за пътна помощ от началото на годината досега, едва 21% идват от електрички. Трябва да се има предвид, че те са и много по-нови, докато автопаркът от ДВГ в Норвегия бързо застарява за сметка на нови електрички.

Според Viking, 23% от всички коли в страната са електрически, което означава, че за момента показват много по-добро ниво на качеството. Въпреки това е препоръчително шофьорите да спазват указанията на колите за защита на батериите. Някои електрически автомобили например имат възможност да "подготвят" батерията за зареждане, т.е. да я затоплят допълнително преди да започне процесът.

коли автомобили електрически автомобил електромобили