Т ри години след дебюта на хипеаравтомобила Shul, индийската компания Vazirani Automotive показа и Ekonk – едноместен електромобил, който твърди, че е най-лекият в света. Той тежи 738 кг, генерирайки 732 к.с. мощност.
Ако се чудите как е възможно електромобил да тежи доста по-малко от Mazda MX-5 (1058 кг), отговорът се крие в системата DiCo, иновативна технология за охлаждане на батерията.
Създателят на компания Чънки Вазирани твърди, че технологията е вдъхновена от „биомимикрията” и някои „древни индийски техники за производство”. Това, което се разбира от видеото, е, че модулите на батерията са с въздушно, а не течно охлаждане, имитирайки начина, по който хората и животните регулират телесната си температура чрез дишането.
Към момента повече подробности липсват, както и такива за капацитета на батерията, времето за зареждане и очаквания пробег.
Името Ekonk идва от Големия взрив или „началото на божествената светлина” в индийските свещени книги. Автомобилът е тестван на National Automotive Test Tracks (NATRAC) в Мумбай, където е ускорил до 100 км/ч за 2,5 секунди, постигайки максимална скорост от 309 км/ч.
Дизайнът на Ekonk е изключително аеродинамичен, а ниското тегло се дължи на факта, че цялата каросерия е изработена от карбон. Господин Вазирани споделя, че „тази технология трябва да се сподели със света, за да се постигне едно по-гладко бъдеще”.
Тайванският конкурент на Tesla комуникира с външния свят чрез дисплеи по каросерията
Студени досиета: Opel Rekord D в очакване на 50-годиншния си юбилей