В се по-очевидно става, че обединението е пътят към светло бъдеще в автомобилната индустрия. Ford и VW ще произвеждат съвместно, Renault иска сливане с Nissan, а през последните дни се заговори за евентуално споделено производство между BMW и Mercedes.
Сега става ясно, че Toyota и Panasonic планират създаването на джойнт венчър през 2020 г. за производство на батерии за електрически автомобили. Това обединение е с цел постигане на икономии от мащаба, които да позволят на японците да дадат сериозен отпор на китайските играчи, съобщава японската медия Nikkei.
Джойнт венчърът, в който Toyota ще държи 51% от акциите, се очаква да бъде официално обявен тази седмица. Panasonic ще изнесе производството си от пет завода в Япония и Китай в нов, съвместно изграден с Toyota. Заводът на марката в САЩ, който работи в партньорство с Tesla, няма да бъде включен в новата сделка.
Всичко това се прави, за да може в началото на следващото десетилетие двете компании да лансират нова масова батерия, която да предложи 50 пъти по-висок капацитет от батериите, които в момента се използват в хибридните автомобили.
Honda разработва революционни батерии за електромобили
VW иска да бие Tеsla с батерии от ново поколение
От това сътрудничество няма да се възползва само Toyota, тъй като тези батерии ще се доставят също на Mazda Motor, партньор на Toyota в разработването на технологии за електромобили, както и на поделенията Daihatsu Motor и Subaru. Джойнт вънчерът вероятно ще се отрази и на Honda Motor, която използва батерии на Panasonic в хибридните си модели.
Panasonic и Toyota ще работят съвместно и по ново поколение батерии, начинание, което изисква голям паричен поток и сериозен технически опит. Става въпрос за т. нар. Solid State Batteries (батерии с твърд електролит), които ще са с много по-висок капацитет от настоящите литиево-йонни батерии (течен електролит) – задължително условия за увеличаване пробега на електромобилите. Още през 2017 г. двете компании постигнаха споразумение за съвместно проучване на тази технология.
Toyota е световен лидер по отношение на горивната ефикасност, което се дължи на масовото разгръщане на хибридните модели в гамата на производителя. Проблемът е, че компанията изостава съществено от конкурентите си на тема електрически автомобили. Разходите за батерии са основна пречка пред Toyota, която планира до 2030 г. до утрои продажбите си на електрифицирани автомобили (до 5,5 млн. годишно), но новата партньорство трябва да помогне за реализирането й.
Tesla Model 3 има зелена светлина за Европа
Автомобилите стават все по-скъпи. Причината – еколозите!
Обмисля се ограничаване на максималната скорост по немските аутобани