Обмисля се ограничаване на максималната скорост по немските аутобани

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

П рез изминалата седмица особено коментирана тема у нас бе предложението за ограничаване на скоростта до 30 км/ч в населени и 80 км/ч извън населени места. Коментарите бяха безброй, но ключова в горното изречение е думата е „предложение”, тъй като едва ли (по мое мнение) подобно предложение ще бъде прието. Причината, която бе изтъкната за него, бе опазване на живота на пътници и пешеходци.

В Германия също се обмисля кардинално за страната решение, но то е продиктувано от други съображения. Явно законотворците не се притесняват от смъртните случаи на магистралите без ограничение на максималната скорост, вероятно защото не високата скорост е причината за тях. Те се страхуват, че Европейската комисия ще увеличи глобите за замърсяване на околната среда с парникова газове и азотни оксиди.

Нова идея: С 30 км/ч в населено място

Ето защо се обмисля ограничаване на максималната скорост по германските магистрали до 130 км/ч. Според данните на правителствения комитет за развитие на транспортната система, който подготвя законопроекта, целевите показатели за вредните емисии не са се подобрили от 1990 г.

Освен ограничаване на скоростта, комитетът предлага да се увеличат акцизите на горивата (следователно и крайната цена за клиента), да се увеличи субсидирането при покупка на електромобил.

Ограничаването на скоростта и увеличаването на цената на горивата е планирано за 2023 г., съобщава агенция Reuters, която се е запознала с документа. По-рано бе предложено да се премахнат данъчните стимули за дизеловите автомобили и да се въведе квота за електромобили и хибриди.

Посочените мерки са доста противоречиви и в комитета са наясно с това. „Не всеки инструменти и не всяка мярка ще бъдат приети. За достигане на целите в областта за защита на природата е необходима политическа ловкост, дипломатическо майсторство и готовност за компромис,” пише в документа. Последното изречение едва ли ще допадне на шофьорите, но отдавна е ясно, че решенията за тоталното преобразуване на автомобилния бранш са политически.

Гейовете в Европа си избраха френски модел за „Кола на годината”

Тръмп не се спира, иска 25% мито за европейските коли

Китайците вече могат да правят и красиви автомобили

Източник на статията: Vesti.bg

автомобили любопитно автомобили максимална скорост ограничение на скоростта аутобан