И Lotus продължава работа по електрическа спортна кола след раздялата с Alpine

Тя ще използва технологии от хиперавтомобила Evija

Мартин Дешев,
Lotus Evija Fittipaldi

, Newspress / Lotus

Lotus Evija Fittipaldi

П реди няколко дни Alpine обяви, че ще продължи работата по собствена електрическа спортна кола, след като партньорството с Lotus беше прекратено предсрочно. Сега и Lotus също ще продължи работа по своя проект самостоятелно, съобщава Autocar, като се позовава на свои източници в компанията.

През 2021 г. двете компании сключиха партньорство с идеята да създадат обща платформа за електрически спортни коли. Тя щеше да се използва за наследниците на Lotus Elise и Alpine A110. Наскоро обаче обявиха, че прекратили съвместната работа, като допълниха, че нямат лоши чувства една към друга и вратата за други проекти в бъдеще е отворена.

И докато Alpine открито заяви, че ще направи собствен електрически автомобил, Lotus все още не е коментирала официално. Според източниците на Autocar обаче компанията също има свой проект, който е с кодово име Type 135. За сега целта е той да дебютира на пазара през 2026 г.

Той ще ознаменува преминаването на Lotus към изцяло електрически коли и същевременно ще покаже, че тези автомобили могат да предоставят оригиналното специфично усещане на един Lotus. Колата ще бъде изградена върху Project LEVA, която щеше да се използва и от Alpine.

Type 135 се разработва от британския екип на Louts в Норфолк. Колата ще комбинира платформите LEVA и E-Sports, като ще запази пропорциите на спортните модели със средноразположен двигател. Най-вероятно там ще бъдат поставени батериите, вместо по пода, както е при повечето електрически коли. Така най-тежкият компонент, ще бъде използван и за по-добро балансиране на цялото тегло на колата.

Type 135 ще използва „вдъхновения“ от хиперавтомобила Evija на Lotus. Това включва някои от аеродинамичните елементи. Lotus иска Evija да продължи да бъде „звездата“ в гамата на компанията за следващите години, като Type 135 и другите модели постепенно ще получат технологии от нея. И макар Type 135 да е доста по-евтин от Evija, Lotus не очаква да успее да предложи същата цена като обикновения Elise. Все пак, компанията ще се опита да направи модела в горната граница на Exige или между 80 000 – 100 000 лири.

За тези пари Lotus ще предлага две модификации – с батерии съответно 66.4kWh и 99.6kWh. Колата ще поддържа 800V зареждане, което се предлага от най-мощните и бързи зарядни на пазара.

електрически суперавтомобил спортен автомобил спортни коли автомобили коли електрически автомобили електрически автомобил Lotus