Е дин от недостатъците на електрическите автомобили е дългото време за презареждането им. На хартия това не би трябвало да е чак такъв проблем.
Например човек отива в мола или на кино и оставя електромобила си да се зарежда там. Час-два биха били достатъчни за поддържане на достатъчно заряд за спокойно пътуване през целия ден.
Но действителността не е точно такава. Зарядните станции не достигат още сега, когато електрическите коли са сравнително малко. Освен това често на всички налични места работят. Така се получават доста дълги опашки от чакащи за зареждане, като понякога самото чакане може да е и по-дълго от зареждането.
Затова се заформят нови идеи. Проучване сред британски собственици на електромобили открива от компанията за зарядни станции SMS, че голяма част от тях биха плащали допълнително, за да си резервират място на зарядно, съобщава AutoExpress.
27% биха плащали до 10 лири за резервация, а други 33% биха платили до 5 лири. Други 7% дори биха плащали и над 10 лири за гарантиран достъп до зарядното. Така общо 67% от анкетираните биха искали да имат възможност да си резервират място и да не се притесняват дали ще могат да заредят колата си.
Също 67% казват, че им се иска да са знаели повече за наличността на зарядните станции преди да си купят електрически автомобил. Проучването показва, че само 5% от притежателите на електромобили ги зареждат само в домовете си. А 20% пък разчитат изцяло на обществените зарядни, тъй като нямат такива нито в домовете си, нито на работните си места. Една трета коментират, че разчитат на обществените зарядни „често“ дори и да имат достъп до такива на работа или у дома.
Според SMS, комбинацията от недостатъчно зарядни и чести повреди в инфраструктурата, както и несъвместимост на някои автомобили с някои зарядни и проблеми при плащанията, водят до високи нива на раздразнителност сред клиентите. Всичко това създава „перфектна буря“ за недоволни клиенти и стрес дали ще могат да заредят колите си. Затова се пораждат и „нечестни“ нежелани реакции и негативни мнения сред хората, казват от SMS. Решението е по-голяма активност от страна на бизнеса и институциите в изграждането, но и бързата и адекватна поддръжка на инфраструктурата.