Германия налива 6,3 млрд. евро за зарядни станции

През следващите три години инфраструктурата трябва бързо да се разшири, за да може страната да изпълни плановете си за електрификация на автопарка

Пламен Георгиев,
зарядна станция

iStock

П оследната сесия на Европейският парламент излезе с решение за построяване на зарядни станции на всеки 60 км по основните пътища в страните си до 2026 г., както и водородни станции на всеки 100 км.

Германия е взема присърце тази директива, след като стана ясно, че през следващите 3 години страната ще похарчи 6,3 млрд. евро, за да разшири ударни мрежата си от зарядни станции по пътищата на страната. Тези пари трябва да помогнат значително броят на станциите по пътищата в Германия да се увеличат… 14 пъти. Това ще рече ръст от 70 000 в момента на 1 млн. до 2030 г.

Правителството възнамерява да използва тези пари за инсталиране на зарядни в малките общности и общините с недобро финансиране. Крайната цел е да се направи собствеността на електромобил по-привлекателна.

В допълнение към фондовете, правителството казва също, че ще работи за ускоряване на процеса за получаване на одобрение за изграждане на зарядна станция. Германия, дом на трите големи концерна Volkswagen, Mercedes и BMW, цели да увеличи броя на електромобилите по пътищата в страната от 1,5 млн. в момента до над 15 млн.

Планът среща неодобрение от някои организации и профсъюзи. Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) казва, че той маркира важна стъпка към електрическото бъдеще. Но енергийната и водна бизнес асоциация BDEW нарече плана „скъп декор на витрина”, който ще доведе до повече планиране и държавен контрол.

Федералното правителство обаче се надява, че този ход ще направи преминаването към електрическа мобилност по-привлекателна за потребителите.

Германия зарядна инфраструктура зарядни станции зарядна станция