Л ука де Мео бе основното действащо лице по време на вчерашното откриване на автомобилния салон в Париж. Той бе човекът, който представи основните акценти на щанда на Renault и на салона, а след това прекара и най-много време с френския президент, разхождайки го през всички атракции на Renault, Mobilize, Dacia и Alpine.
Разбираемо, Де Мео бе и в центъра на журналистическото внимание. Пред микрофоните той изрази мнение, пише Automotive News, че не вижда възможност в близко бъдеще да се постигне изравняване на цените между електромобилите и конвенционалните автомобили.
„Не виждам този паритет да се приближава,” коментира Де Мео.
Преди осем години, продължи той, индустрията очакваше цената на киловатчас мощност на батерията да падне до $100, но това не се случва.
Renault бе първата компания в Европа, която лансира изцяло електрически масов модел през 2013 г., Zoe. До края на десетилетието френската марка планира да стане изцяло електрически бранд, пет години преди в ЕС да влезе забраната за продажба на коли с ДВГ. В Париж Де Мео обяви следния план: догодина се лансира възроденият електрически Scenic, през 2024 г. идва електрическото Renault 5, а през 2025 г. – електрическото Renault 4, което е основната атракция на щанда на Renault в Париж. Сега все още като концепция, но Лука де Мео увери, че горната част на автомобила, панелите, ще бъдат пренесени 1 към 1 на серийния модел, т.н. дизайнът му вече е ясен.
Водя компания там [към пълна електрификация], но в крайна сметка пазарът и клиентите са тези, които ще решат дали искат пълна електрификация,” заяви Де Мео.
Той добавя, че платформата за малки електрически коли струва около 30 до 35% по-малко от архитектурата, използвана за Megane E-Тech. Въпреки това, цената на тези малки електромобили ще остана значително по-висока от модели със същия размер и ДВГ.
Можем да измислим по-добра химия и по-добра електроника, но тези плюсове ще бъдат изтрити, когато цената на кобалтът се удвои след само шест месеца,” допълва той.
В момента суровините съставляват 80% от цената на батерията, казва още шефът на Renault Group.
Renault 5
Затова той смята, че начинът за движение напред, е точното прецизиране на размера на батериите и пробега според клиентските нужди.
"От екологична гледна точка, автомобил с батерия 150 kWh до 200 kWh е чиста глупост.”
По-добрата зарядна инфраструктура може да помогне на компаниите да намалят размера на батериите, а оттам и цената на бъдещите електрически модели.