Ford обяви стратегически сделки по пътя към голямата промяна

Гигантът сключва договори, с които осигурява необходимите батерии и суровини за тях

Ford лого емблема

Ford

Ford Motor Co обяви днес поредица от сделки за ускоряване на преминаването си към електрически автомобили, включително снабдяване с батерии и суровини от компании като китайския производител CATL и австралийския минен гигант Rio Tinto, предаде Ройтерс.

Договорите трябва да покрепят поставената цел от Ford годишното производство на електромобили да достигне 600 000 в световен мащаб до края на 2023 г. и повече от 2 милиона през 2026 г.

Синият овал заяви, че очаква общият годишен темп на растеж на EV да надхвърли 90% до 2026 г. - повече от удвояване на прогнозния темп на растеж на индустрията.

През март Ford увеличи планираните си разходи за електромобили до 2026 г. до 50 милиарда долара, при предишни разчети за $30 млрд. и отдели бизнеса си на отделни компании, които са разделени и счетоводно.

Базираната в Диърборн, Мичиган компания каза тогава, че нейният бизнес с електромобили няма да бъде печеливш, докато моделите от следващо поколение не започнат да се произвеждат през 2025 г.

Като част от усилията си за увеличаване на капацитета на EV, Ford каза, че добавя литиево-железен фосфат (LFP) за EV батериите към своето портфолио, заедно с никел-кобалт-манган (NCM). И добави, че е осигурила всичките 60 гигаватчаса капацитет, необходими за поддържане на темпото за първата заветна цел от 600 000 EV.

Американският автомобилен производител каза, че CATL ще осигури LFP батерии за кросоувъра Mustang Mach-E за Северна Америка от следващата година, както и пикапа F-150 Lightning в началото на 2024 г.

Компанията също така работи с LG Energy Solution и неговия дългогодишен партньор за батерии SK Innovation.

Ford обясни, че вече е осигурил около 70% от капацитета на клетки, от който се нуждае, за да постигне годишния си производствен темп от над 2 милиона до края на 2026 г.

За да подкрепи сделките за доставка клетки, Ford директно снабдява суровини за тях, обявявайки сделки за придобиване на по-голямата част от необходимия никел до 2026 г.

Той също така е сключил договори за литий с Rio Tinto.

За да бъдат достигнати 600 000 електромобила до края на 2023 г., се планират продажби от 270 000 броя Mustang Mach-E, 150 000 пикапа F-150 Lightning, 150 000 Transit-а и 30 000 от нов SUV за Европа, чието производство ще се увеличи значително през 2024 г.

Ройтерс

Ford батерии на електромобили Джим Фарли суровини за батерии клетки на батерии