Ford ще лансира цели 18 нови електрифицирани автомобили в Европа до края на следващата година, като атаката се води от Mach-E, първият чист електромобил на марката.
Представен на събитието Go Electric, провело се в Лондон, европейската версия на модела е с настроени за европейските пътища и стил на шофиране окачване, кормилна система, ESC и система за задвижване на четирите колела.
Оборудван с голямата батерия (капацитет 98,8 kWh) и задвижване само на задната ос, европейските Mustang Mach-E ще предлага пробег от 600 км по цикъла WLTP. От компанията казват, че 85% от предварителните заявки (макар броят им да не бе разкрит) са за модела с по-голямата батерия. Стандартната е с капацитет 75,7 kWh. Повече подробности ще има по време на автомобилното изложение в Женева в началото на март, където широката публика ще може да види Mach-E.
Ако имате късмет да попаднете на една от зарядните станции на IONITY, поддържаща зареждане със 150 kW, Mustang Mach-E ще се нуждае от около 10 минути, за да напълни батерията за изминаване на около 90 км. Ford е сред основните членове (заедно с BMW, Daimler и VW Group) и IONITY. Консорциумът изгражда 400 бързозярадни станции в ключови локации в Европа.
Mustang Mach-E залага на сериозен технологичен арсенал, включително онлайн актуализации за следващото поколение инфотейнмънт система SYNC. Боравенето с нея става чрез огромния 15,5-инчов „телевизор”. Интересен е изкуственият интелект, който трябва да изучава навиците и предпочитанията на собственика, за да настройва функциите според тях.
В САЩ моделът се предлага в пет версии, като стартовата цена на базовата е $43 895 (преди данъци и такси). Базовият модел е със задно предаване, батерия с капацитет 75,7 kWh, 190 kW мощност и пробег до 370 км.
ЕС подкрепя развитието на зарядната мрежа в Румъния с 53 млн. евро
Този електрически пикап разчита и на водород за пробег почти 1000 км