М оже и да върви по стъпките на Tesla, но Nikola прави впечатляващи (поне на хартия) продукти. След като Tesla показа електрическия си влекач, Nikola им отговори достойно. След като Tesla показа творението Cybertruck, сега Nikola отговаря с Badger. Със сигурност е по-красив и привлекателен, а техническите му параметри са наистина впечатляващи.
Тук показваме компютърни изображения на бъдещия пикап, но компанията обещава да го видим в готов вид този септември. Дотогава феновете ще имат пълната възможност да коментират „за” и „против”, но поне на „хартия” всичко изглежда повече от обещаващо.
Най-впечатляващите параметри (естествено) са свързани със задвижването. Nikola Barger ще се предлага като чист електрически пикап, оборудван с литиево-йонна батерия с капацитет 160 kWh, която трябва да осигурява автономен пробег до 480 км. Интересното е, че Barger е хибрид, но вместо ДВГ – използва горивни клетки (120 kWh). Това позволява удължаване на пробега до 600 мили (966 км). Моделът разчита на електромотори (четири на брой), като водачът ще може да избира режими за движение само на ток, или за задвижване от пакета горивни клетки (захранван от резервоар с обем 8 литра водород).
Пикапът ще има пикова мощност от 919 к.с., но постоянната мощност ще е 461 к.с. Въртящият момент ще възлиза на 1329 Нм. Ускорението до 100 км/ч трябва да е под 3 секунди. С тези параметри ще може да тегли прикачен товар до 3629 кг, а 15-киловатов ел. контакт ще дава възможност за свързване на различни инструменти, светлини и компресори. Nikola казва, че моделът осигурява “достатъчно енергия, за да подпомага строителна площадка в продължение на около 12 часа без генератор.”
Badger ще бъде произвеждан с неназована към момента компания, като ще използва „сертифицирани части и производствени съоръжения.”
Що касае дизайна, то за мен той е много, много по-привлекателен и изпипан от този на Cybertruck. Моделът е дълъг 5900 мм, широк е 2160 мм и е висок 1850 мм.
Ще е интересно да видим интериора на живо, но на тези рендъри изглежда наистина изпипан. Откроим волан и дигитално приборно табло, „телевизорът” на инфоразвлекателната система е позициониран по средата на таблото, а под него е „плаващата” централна конзола. Металните акценти изобилстват.
Средната възраст на „новия внос“ е 17 години
1,4 л/100 км, но с 300 к.с. и 520 Нм: Opel Grandland X Hybrid4 (тест драйв)