А ко е имало скептици относно бъдещето на електрическите автомобили в Европа, броят им е намалял драстично след сряда, когато Европейският съюз затегна примката около конвенционалния автомобил.
В Страсбург, Франция, Европейският парламент гласува намаляване на емисиите въглероден диоксид с 37,5% през 2030 г. спрямо нивото от 2021 г. По време на гласуването бе поставена и междинна цел от 15-процентно намаление към 2025 г.
Гласуването премахна последното политическо препятствие за новите прагове емисии СО2, които трябва да ускорят войната на политиците срещу климатичните промени. Правителствени представители на страните-членки на ЕС вече потвърдиха подкрепата си за новите СО2 лимити, след като през декември 751-членния Европейски парламент подписа споразумението за намаляване с въпросните 37,5%. Финалното одобрение трябва да се подпише на 15 април, но то вече е формалност.
Напомняме, че през декември парламентът леко отстъпи от първоначалните предложения за 40-процентно намаление на въглеродния диоксид спрямо нивата от 2021 г.
Ежегодно в Европейския съюз се продават около 15 млн. автомобила, като на автомобилите са пада около една десета от отделяните емисии СО2, основният парников газ, обвиняван за покачването на световната температура. В момента електрическите автомобили държат около 1,5% пазарен дял.
Към днешна дата моделното семейство на един автомобилен производител в ЕС трябва да отделя 130 грама на километър въглероден диоксид (цел, поставена през 2015 г.), докато през 2021 г. тази стойност ще стане 95 г/км, а след това трябва да намалее с 15% до 2025 г. и още 22,5% в следващите 5 години.
Вчера писахме, че германски експерти са изчислили, че Германия се нуждае от около 10 млн. електромобила до 2030 г., за да може да отговори за условията, поставени с Парижкото климатично споразумение.
Оттук насетне трябва да е ясно едно: електромобилите (плюс хибриди и плъг-ин хибриди) са единственият начин за постигане на подобно драстично намаляване на нивата СО2.
Германия се нуждае от 10 милиона електромобила
Model 3 натри носовете на всички и в Европа
Renault тръгва към сливане с Nissan и Fiat Chrysler Automobiles