Renault ще рестартира преговорите за сливане с Nissan в рамките на следващите 12 месеца и това ще е първата стъпка към създаването на по-голям автомобилен конгломерат, който ще се опита да привлече към каузата си Fiat Chrysler Automobiles, съобщава Financial Times.
Създаването на новия борд на директорите на Алианса, воден от председателя на Renault Жан-Доминик Сенард, е повишило самочувствието, че двете страни може да преминат към сливане, пише вестника, цитирайки неназовани източници, запознати с начина на мислене и от двете страни.
Комбинация между Renault, Nissan, Fiat и Chrysler ще създаде концерн, който ще може по-добре да се противопостави на Volkswagen и Toyota по отношение обеми продажби.
Карлос Гон, бившият председател на Renault и Nissan, който бе арестуван в Токио през ноември по обвинения за финансови машинации, вече имаше преговори за сливане на Renault с Fiat Chrysler преди 2-3 години, съобщава Financial Times reported, цитирайки два неназовани източника. Предложението на Гон е било спряно от френското правителство, пише изданието.
Самият Fiat Chrysler търси партньорство или сливане, а председателят Джон Елкан вече имаше срещи с конкуренти, включително с PSA Group.
Говорител на Renault и Nissan отказа коментари по публикацията. Коментар за момента няма и от Fiat Chrysler.
Говорителят на френското правителство отказа коментар по темата и подчерта, че приоритетът на правителството е алиансът между Renault и Nissan.
Преди да бъде арестуван, Гон планираше да бетонира алианса между двете компании, но срещна съпротива от страна на Nissan, включително от изпълнителния директор Хирото Сайкава.
Renault-Nissan Alliance е посочван често като пример за успешно сътрудничество, което не стигна до сливане. Това партньорство, обаче, бе подкопано от скандала и ареста на Гон, като вътрешни източници от двете страни казват, че доверието между двете страни е спаднало след избухването на скандала.
Renault, който притежава 43% от Nissan, е с пазарна капитализация от около 16,8 млрд. евро. Пазарната стойност на Nissan е около $35 млрд., докато тази на Fiat Chrysler - $23 млрд.
През изминалите седмици се появиха няколко публикации, съобщаващи за преговори за сливане между PSA Group и FCA, но в понеделник The Wall Street Journal съобщи, че FCA е отказал условията на PSA.
Серджо Маркионе, предшественикът на настоящия изпълнителен директор Майк Манли, изненада автомобилната индустрия през 2015 г. с презентацията, наречена "Confessions of a Capital Junkie". Тогава Маркионе се оплака, че индустрията генерира ниска възвръщаемост на капитала , защото всеки производител се подлага на едни и същи високи разходи за инвестиция в развойна дейност и капитални разходи за развитие на еднакви продукти и технологии, за да се постигнат едни и същи резултати.
Brabus ще тунингова и Great Wall