BMW и Mercedes отчитат голям ръст на продажбите на електрическите им модели, съобщава CarScoops. Това показва, че те няма за какво да се притесняват и електрификацията определено не отказва клиентите им.
Според обобщените от изданието данни, през третото тримесечие на годината BMW и Mini общо са продали 93 931 изцяло електрически коли по света. Това е със 79.6% повече спрямо същия период миналата година.
Очаквано, основната част от продажбите са от BMW. Те са 83 211 бройки, което е със 100.3% повече спрямо година по-рано. От януари до септември т.г. BMW е продала 217 138 електрически автомобила по света.
Сред най-популярните електрически модели на компанията са i4 и iX1. Новият i5 също вече получава добри отзиви от клиентите, казва компанията.
През третото тримесечие на 2023 г. BMW е продала общо 545 941 автомобила, което е с 6.2% повече. За първите 9 месеца на годината продажбите са 1 621 267 автомобила – 5.7% ръст. В комбинация с Mini, най-големите продажби на BMW Mini са в Азия, следвана от Европа и двете Америки.
Междувременно и Mercedes отчита солиден ръст на електрическите си модели. През третото тримесечие на годината компанията е продала 61 600 електрички, което е ръст от 66%. Най-продавани са EQA и EQB, следвани от EQS и EQS SUV.
Общо за третата четвърт на годината компанията е продала 510 600 автомобила. Това е спад с 4% спрямо 2022 г.
За първите девет месеца на годината, Mercedes е продала 174 500 електрически автомобила. Това е ръст от 82% за същия период миналата година. Общият брой продадени автомобили е 1 529 800 – с 2% повече спрямо януари-септември 2022 г.