Електромобилите променят представата какво означава приятен интериор

Те мотивираха дизайнерите да се развихрят доста по-смело

BMW Neue Klasse X

, BMW

BMW Neue Klasse X

Е лектрическите автомобили се открояват с много неща и сред тях е как изглеждат. Особено интериорите им. Покрай EV автомобилните дизайнери се вдъхновиха да се развихрят доста по-смело с идеите си и започнаха да комбинират много повече цветове, материали, форми и технологии, отбелязва Autocar.

В продължение на дълги години автомобилните интериори бяха доста консервативни. Цветовете обикновено са тъмни и сдържани, формите изчистени. Макар и различни по вид, интериорите се стремяха да създават сходни усещания – сдържаност, традиционен лукс и комфорт.

С ерата на EV обаче това се променя. Вече все повече електромобили, независимо от ценовия клас, предлагат много по-смели дизайнерски решения. Те се стремят да разчупят досегашните традиции и да наложат нови тенденции на по-ярки и жизнени цветове, усещане за повече „живец“ и емоция.

Една от основните тенденции в момента е контраст между ярки и тъмни цветове, следвана от необичайни нюанси. Например преди ярко жълто, зелено или пък лилаво бяха цветове, които можеше да видим в поръчковите и изключително дръзки решения на Mansory. Но пък вече все повече производители взимат тези цветове и ги внедряват в серийните модели. Разбира се, по-умерено, като акцент и щрихи, но е видимо, че дизайнерите вече работят с много по-широка палитра.

Цветовата комбинация има директно влияние и върху това какъв клиент ще бъде привлечен. Например компанията за анализ на тенденциите WGSN открива, че цветът Apricot Crush, използван в интериора на BMW Vision Neue Klasse X „говори на клиентите, които търсят светлина и позитивност“.

От друга страна, интериорът на Audi Activesphere комбинира смес от черен и черен цвят, които преливат един в друг. Това пък създава усещане за повече строгост и лукс. Производителите съответно решават какви комбинации да предприемат според това към каква аудитория е насочен даденият автомобил.

Друга нова тенденция е по-високото ниво на персонализираност. Ако дълго време компаниите правеха интериорите възможно най-сходни, за да използват повече компоненти между моделите, то сега фокусът е върху индивидуалността. Колата да се отличава от другите предложения. А в комбинация с напредъка на технологии като 3D принтирането например, се създават и условия за повече и по-интересни индивидуални поръчки, които да се внедряват в интериора.

И също така се увеличава „смелостта“ на дизайнерите с формите. Интериорите стават все по-футуристични, с повече черти, по-необикновени форми и комбинации.

Те все по-смело комбинират и различни технологии. Например умни повърхности, които да реагират на допир, гъвкави материали и компоненти, холограмни екрани на предното стъкло, повече автоматизация и дигитализация.

Дали всичко това ще успее да привлече клиентите? Интериорът определено не е единствената или основната причина защо човек ще избере EV вместо кола с ДВГ, но пък може да е атрактивен бонус и да помогне за отличаването на модела спрямо останалите и да улесни избора. Особено, ако успешно „говори“ на подходящата аудитория със своя дизайн.

коли автомобили електрически автомобил електромобили интериор дизайн