Е лектрическите автомобили са много по-тихи от своите събратя с ДВГ. Това създава цял нов набор от предизвикателства.
Първата група е сравнително лесна за решаване. А именно, че EV са тихи и околните не ги чуват. Това е проблем, особено за пешеходците, които без изобщо да осъзнаят, може да излязат на пътя на колата, включително и в тиха квартална уличка. Казусът се решава лесно – EV издават специфични звуци или симулират ДВГ, за да привличат вниманието.

BMW
Същевременно обаче собствениците обожават тишината в интериора. И искат повече от нея. А пък липсата на ДВГ, разкри множество други шумове в купето, които иначе оставаха скрити.
В опит да ги елиминират напълно, BMW са създали цяла лаборатория в Мюнхен, чиято задача е да направи електромобилите на марката още по-тихи, съобщава Autocar. Центърът за аероакустика и електрическо задвижване заменя досегашния акустичен аеродинамичен тунел, който е на почти 40 години.
Центърът е от две части. В първата са работилници за прототипи и тестово оборудване. Втората е новият аеродинамичен тунел, който според BMW е най-големият и тихият в света. Дължината му е 100 метра, височината – 45 метра, а ширината – 25 метра.
Дизайнът на тунела е направен така, че да може да измерва нивата на шумовете на различни места, както и откъде се проявяват в и около автомобилите. Може да засича дори най-малките прискърцвания дори в самата конструкция и да различава дали звуците идват от автомобила или оборудването и конструкцията около него.
Тестовата камера може да симулира фонов шум при положение, че колата се движи по валяците със скорост от 140 км/ч. Самият тунел може да генерира вятър със скорост от 250 км/ч. и е изработен така, че само подът да отразява звукови вълни.

BMW
Има множество микрофони и сензори за измерване на звука, като може да се определели източникът на даден звук с точност до сантиметър. Лазери и допълнителни сензори следят вибрациите в целия автомобил.
Всичко това позволява колите да бъдат тествани както статично, така и в движение върху динамометъра, с и без вятър и т.н. Съответно инженерите на BMW могат да проверят всякакви комбинации от материали и закрепвания, за да постигнат максимална здравина и тишина в едно.