Ш ефът на Seat смята, че сега не е подходящ момент за лансирането на нов електромобил, затова фокусът ще си остане ДВГ поне до края на десетилетието.
Говорейки на годишната конференция на Seat и Cupra, Уейн Грифитс беше предпазлив относно текущия темп на растеж на EV на фона на колебанието на купувачите и липсата на подкрепа от правителствата. В резултат на това плановете за електрифициране на Seat са в застой и „не са приоритет“, тъй като дългосрочното бъдеще на марката остава несигурно.
Докато Cupra продължава по план с лансирането на електромобили, електрическият Seat остава на заден план.
Не бих изключил в бъдеще Seat да се нуждае от електрически евтин модел, но той трябва да е печеливш“, каза Грифитс, главен изпълнителен директор на Cupra и Seat. „Не можем да инвестираме в проекти, които не са печеливши и затова смятаме, че сега не е моментът да електрифицираме Seat. Когато стигнем до 2030 г. с 40% EV дял в Испания, това ще бъде моментът, но сега с пет процента дял не е моментът.“
Грифитс допълни, че Seat е „все още в добра форма“, но ще е необходима електрическа гама, за да има „дългосрочно бъдеще“.
Марката изглежда също, че не желае да пусне Seat версия на Cupra Raval, която трябва да бъде разкрита по-късно през 2025 г. „Решение за електрически автомобил на Seat ще трябва да бъде взето до края на десетилетието, за да продължи Seat, и ще бъде необходимо. В момента това не е наш приоритет, тъй като имаме толкова много други неща за вършене.“
Въпреки остарялата гама на Seat – най-новият автомобил, Leon вече е на пет години – продажбите нараснаха със 7,5% през 2024 г. до около 312 000 бройки и остават пред тези на Cupra (макар и с малко)
Но гамата е много стара и малка, още повече след спирането на седемместния Taracco SUV миналата година. Seat вече потвърди, че Ibiza и Arona ще бъдат актуализирани по-късно през 2025 г. с нови двигатели с меко хибридно задвижване и актуализации по дизайна, но е малко вероятно те да бъдат значителни.
Като се има предвид, че и двете коли се продават от 2017 г., това ги прави вече на преклонна възраст. Но явно все още има живот в тях, след като Грифитс обяви, че Ibiza, Arona и Leon остават в продажба „до края на десетилетието“. „След това ще вземем решение дали да продължим с автомобили с вътрешно горене или да инвестираме допълнително в Seat.“