П робегът на електромобилите през зимата може да е с до 20% по-малък спрямо възможния през лятото, показват данните от тестовете в реална обстановка на What Car? и Move Electric.
Тестовете на дъщерните издания на Autocar са извършени с четири идентично оборудвани автомобила. Шофирани са по един и същ маршрут, с ясно определени параметри за начин на шофиране. Първият е направен миналото лято, а вторият по-рано този месец. Целта: да се разбери с колко точно спада пробегът през студените дни.
В зимния тест Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus постига пробег от 224 мили (360 км). Това е 20,1% спад спрямо изминатите 281 мили (452 км) със същия модел (с идентични по размер колела) през лятото.
Тестван е и Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD (чийто пробег спада с 18%), Skoda Enyaq iV 60 (-15,7%) и Fiat 500 42kWh (-15,2%).
Тестът разкрива положителния ефект от закупуването на електромобил с топлинна помпа, която намалява разхода на енергия, черпейки топлина от електрическото задвижване, разпределяйки я в интериора чрез климатичната система.
Във въпросния зимен тест са били тествани още електромобили, пет модела с топлинна помпа и пет модела, разчитащи на нормално парно. Разликата е, че при първите спадът на пробега по WLTP е средно 25,4%, докато при вторите спадът е средно 33,6%.
Тестът е извършен на затворено трасе, дълго 15 мили (20 км), като на 2,6 мили се симулира градски трафик със спирания и потегляния, 4 мили постоянно движение със скорост 50 мили/ч (80 км/ч) и 8 мили постоянно шофиране със 70 мили/ч (113 км/ч).