Т рябваше да почакаме известно време, за да видим как ще започне изцяло електрическото пътуване на smart. Струваше си, защото #1 изглежда наистина впечатляващо като визия, а и предлага доста добри параметри.
Новият модел е драстично различен от това, което предлагаше компания до момента. И това не важи само за електрическото задвижване. Дизайнът е изключително атрактивен, като следва много близо визията на smart Concept #1, представен на автомобилния салон в Мюнхен през септември.
Същото може да се каже за изчистения интериор, в който основния акцент е 12,8-инчовият „телевизор”. Пред водача има 9,2-инчово приборно табло. Супер интересно е 3D потребителският интерфейс, базиран на AI и контролиран чрез гласови команди.
Моделът е построен върху разработената от Geely платформа Sustainable Experience Architecture, която #1 споделя със Zeekr 01. Моделът на smart е с врати без рамки, скриващи се дръжки на вратите и панорамен стъклен покрив. Дълъг е 4,27 метра, широк е 1,82 м, висок е 1,64 м, а междуосието е с дължина 2,75 м. Теглото на автомобила е 1820 кг.
Smart задвижва #1 с мощен 272 к.с. електромотор, захранван от батерия с капацитет 66 kWh. Интересното е, че батерията е NCM (никел-кобалт-манганова), а не литиево-йонна. Въртящият момент от 343 Нм се предават към задните колела. Максималната скорост е 180 км/ч.
Зареждането от 10 до 80% отнема около 3,5 часа, когато се използва 22-киловатово АС зарядно. Времето пада до под 30 минути, ако бъде включен в 150-киловатово DC зарядно.
Smart твърди, че #1 ще предлага 420-440 км по цикъла WLTP. Технологията на автомобила позволява актуализации по въздуха на над 75% от ECU на автомобила, което в даден момент вероятно ще доведе до качване на пробега.
Smart не казва кога ще стартира продажбите на модела, нито даде някаква яснота за цената, но той първо ще излезе на пазара в Китай (все пак там ще се произвежда), чак след това ще го видим в Европа.