Д оставките на струващия 3,9 млн. евро електрически хиперавтомобил са планувани да започнат в края на годината. За да напомни за себе си, Aspark Owl записа два рекорда за Книгата на рекордите Гинес: за най-висока средна скорост при изминаване на 200 и 400 метра.
Дистанцията 200 метра автомобилът изминава със скорост 309,02 км/ч, докато дистанцията 400 метра изминава за 318,85 км/ч. Това прави модела един от най-бързите EV в света, но все пак една идея зад Rimac Nevera.
Напомняме, че въпросната Nevera записа 23 скоростни рекорда в един ден и в момента е най-бързият сериен електромобил, изминал класическата дистанция ¼ миля (400 метра) за 8,582 сек. Той държи и рекорда за най-висока максимална скорост на електромобил от 415 км/ч.
Японският конкурент записа постиженията на събитието Straightliners на Elvington Airfield (Ричард Хамънд оживя като по чудо при катастрофата си на тази писта през 2006 г.) в Йоркшир, потвърдени от UK Timing Association.
Японската компания твърди, че тяхното творение е „най-бързо ускоряващият автомобил в света”. Това се дължи на четирите електромотора с мощност 2012 к.с.! На пистата „Мизано” Owl ускори от 0 до 60 мили/ч (0-96 км/ч) за 1,72 секунди. Преди дни Nevera официално бе призната за най-бърз сериен електромобил с време 1,82 сек, но на класическата дистанция 0-100 км/ч. Очакваме Aspark Owl да се опита да отнеме този рекорд, защото японците твърдят, че тяхната „Сова” може да е по-бърза от времето на „Мизано”.
Иначе фирмата казва, че Owl може да постигне максимална скорост от 400 км/ч. Но гледайки видеото, всичко това става много... скучно. Няма я драмата, която съпровожда тези упражнения на конвенционалните суперавтомобили с атмосферни V12 например.
Иначе моделът разчита на литиево-йонна батерия с капацитет 64 kWh, която е много по-малка от тази в конкуренти като Rivian и Lotus. Шасито е изработено от карбон, както и повечето от другите компоненти, което спомага за тегло от 1900 кг.