ЕК одобри 3,2 млрд. евро за развитието на е-мобилността

Пламен Георгиев,
електромобили

, Nissan

Nissan Leaf

Е вропейската комисия одобри 3,2 млрд. евро за проучване и иновации по всички сегменти от развитието на батериите за електрическите автомобили. Тези пари ще бъдат разпределени между седемте инициатора на инициативата, като сред тях пари ще вземат Opel и BMW.

Това е много важен проект от общ европейски интерес (“IPCEI”), подписан от Белгия, Германия, Финландия, Франция, Италия, Полша и Швеция. Целта му е да ускори проучванията и иновациите в сферата на литиево-йонните батерии (с течен или твърд електролит). Тези седем държави вече могат да субсидират изследователски проекти в сферата, като с най-голям дял е Германия (1,25 млрд. евро).

Финансирането на проучванията ще обхваща целия процес на създаването на литиево-йонната батерия – от извличането и обработването на суровите материали, производството на модерни химически материали, дизайна на клетките и модулите, както и интегрирането им в интелигентни системи. Накрая остава рециклирането и вторичната употреба на старите батерии.

Финансирането в Германия ще получат BMW, BASF, Opel, Umicore и Varta. Целта е създаване на иновативни модули, които да могат да се използват не само в автомобилния сектор, но също и в различни инструменти.

Тези средства ще дойдат в допълнение към единия милиард евро, който миналият ноември бе обещан от германския министър на икономиката Питър Алтмейер, познат още като „Милиардът на Алтмейер”. Той също е предназначен за финансиране на R & D дейност в сферата на литиево-йонните батерии.

Силните в областта в момента са шведската Northvolt и френската Saft, която работи съвместно с Manz, Siemens и Solvay. Тези компании искат да разработят батерии с твърд електролит с европейско финансиране. В момента на континента се произвеждат батерии от азиатските (Китай и Южна Корея) CATL и SK Innovation.

Мегасубсидията от 3,2 милиарда евро ще бъде разпределена между 17 компании и ще помогне да се генерират допълнителни 5 милиарда евро частни инвестиции.

Илон Мъск върти кръгчета с киберпикапа в Ел Ей

Hyundai счупи рекорда за пробег с водороден автомобил

GM и LG Chem правят мегазавод за батерии с капацитет 30GWh

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили е-коли батерии литиево-йонни батерии е-мобилност