GM съобщи за създаването на нов джойнтвенчър с LG Chem, целта пред който е построяването на гигазавод за батерии с годишен капацитет от 30 GWh. Двете компании обещават нова „водеща в индустрията цена за киловат час” в бъдещите електромобили на GM.
Двете компании ще инвестират $2,3 млрд. в новия джойнтвенчър, в който ще държат по 50%. Основната цел е изграждането на завод за литиево-йонни батерии в Лордстаун, Охайо, където GM наскоро продаде завода си на Lordstown Motors.
Капацитетът на завода ще е 30 GWh годишно с възможност за разширяване, което го превръща в „гигазавод”, термин, популяризиран от Tesla, когато построи Gigafactory 1 в Невада.
Правейки сравнението с Tesla, сделката е подобна на тази между Tesla и Panasonic за производството на клетки в завода, но има и някои основни разлики.
Tesla притежава целия завод и отдава място на Panasonic, който произвежда клетките, които Tesla купува и вгражда в пакетите батерии.
Обратно на това, GM и LG Chem влизат в джойнтвънчер, но подобно на Tesla и Panasonic, GM ще прави пакетите, LC Chem ще ръководи производството на клетките.
GM вярва, че този нов завод ще доведе до създаването на най-евтините в индустрията батерии. Концернът вярва, че са на път да предложат цена под $100/kWh. Това е прагът, който често се посочва като границата, под която производството на BEV става по-евтино от това на еквивалентен автомобил с ДВГ.
Годишният капацитет от 30GWh ще представлява 30% от очаквания капацитет от 100GWh, с който LG очаква да разполага до края на 2020 г. Това е достатъчно за направата на 2 млн. батерии с капацитет 50 kWh.
Заводът ще захранва с батерии бъдещите електромобили на GM, които ще се правят на новата платформа BEV3, включително нов електрически Cadillac. Преди време концернът заяви, че до 2023 г. ще е лансирал 20 електромобила, но повече подробности по темата липсват.
Строежът на новия завод ще започне около средата на 2020 г.
Ford продава по един Focus на 135 секунди