Две от най-големите компании за пътнически превоз минават на ток

Германската компания за автомобили под наем Sixt обяви, че до 2030 г. 70% от автопарка й ще е с хибридни или електрически автомобили. Uber е много по-смел

Пламен Георгиев,
електромобили зарядна станция

Getty

електромобили зарядна станция

Г ерманската компания за отдаване на автомобили под наем Sixt се ангажира до 2030 г. автопаркът й да е съставен от поне 70% хибридни или електрически автомобили, предава БТА.

Делът на хибридните и електрически превозни средства към момента в световния автопарк на Sixt възлиза на едва 10%, което прави целта амбициозна, въпреки че компанията заявява, че очаква този дял да нарасне до между 12 и 15 на сто до края на 2023 г.

Освен това Sixt обяви, че планира да даде възможност на клиентите да зареждат автомобили под наем чрез немски обществени зарядни станции през следващата година.

Пред Handelsblatt компанията коментира, че вярва, че преходът на автопарка на компанията към превозни средства, които до голяма степен не използват изкопаеми горива, също ще бъде от полза за нейните клиенти, главно поради свързаните с това разходи за енергия.

Далеч по-смел е планът на Дара Косровшахи, изпълнителният директор на Uber. Той иска неговата компания да премине изцяло на електрически автомобили до края на десетилетието, съобщава CBS News.

Тази цел изглежда много по-амбициозна от целта на Sixt. Към момента платформата разчита на около 25 000 електромобила от около 1 млн., които извършват услуги за превоз на пътници по света. Част от плана на Косровшахи е удвояване на броя е-коли до 2023 г., като бизнесменът планира да отдели $800 млн., за да подпомогне за компенсиране на разликата при първоначалната покупка на електромобил и кола с ДВГ.

Uber плаща по допълнителен долар на пътуване за водачите на електрически автомобили, като осигурява и отстъпки при зареждане. Нещо повече, Uber си партнира с Hertz, за да позволи на хората да наемат Tesla на седмична или месечна база.

Sixt Uber електромобили