Tesla води „третата революция” в автомобилното производство

През последните пет години разходите за производство на един автомобил Tesla са спаднали с 60%

Пламен Георгиев,
Tesla Model Y

iStock

Tesla Model Y

В понеделник Tesla е провела конференция, на която са били поканени само представители на Goldman Sachs, на която Мартин Виеча е разкрил пред инвеститорите плановете на марката за следващите 5 години. Човек, присъствал на тази среща, е разкрил през Insider изключително интересни подробности, от които става ясно, че Tesla води „третата революция” в автомобилното производство.

Кои са първите две? Поточната линия на Хенри Форд, на която качва Model T. Втората започва Toyota през 70-те години с производствения модел „Just in time”.

Виеча е наблегнал на факта, че разходите за производство на един автомобил са най-важният измерител, който да се следи през следващите години. Те ще са определящ фактор за производствения капацитет на компанията и колко може тя да се разрасне. Другите такива са производството на клетки и батерии, дизайнът им и добивът на суровините за тях.

През 2017 г. разходите на Tesla за производство на един автомобил са били $84 000. През последните тримесечия този параметър е $36 000 на кола, отбелязва Виеча. Но той прави уточнението, че това не се дължи на по-ниски разходи за батерии. Не, Tesla е постигнала това с помощта на по-добрия автомобилен дизайн, както и новият дизайн на заводите, които заедно са довели до понижаване на производството.

EV архитектурата е толкова по-различа от тази на колите с двигател с вътрешно горене, че позволява трета революция в автомобилното производство," отбелязва Виеча.

Заводът на Tesla във Фримонт, близо до Силициевата долина, не е добро място за производство на коли, отбелязва Виеча, отбелязвайки, че има по-евтини места за това, включително Шанхай и Берлин.

Тъй като същият завод произвежда около половината автомобили на марката в момента, новите заводи ще могат да произвеждат дори по-евтино от споменатите $36 000, което ще е чудесно за печалбите.

Попитан за възможността Tesla да произвежда по-евтин EV, Виеча отговаря, че компания иска това да се случи. Ако тя иска да стане голям производител, тя се нуждае от широко портфолио, а Tesla се нуждае от по-евтин модел преди компанията да бъде лансирана услугата роботакси.

В същото време търсенето на Model 3 и Y е по-голямо от очакванията, което намалява нуждата скоро да се появи нов модел.

Model Y ще стане най-продаваният автомобил в света през следващата година.”

Източник на статията: businessinsider.com

електромобили в България трета революция производство на автомобили производство Tesla