Пет нови EV марки, които ще извадят коли през 2023 г.

В плановете на поне четири от тях е и Европа

,
Fisker Ocean

, Fisker

Fisker Ocean

С ветът много бързо се променя пред очите ни и автомобиният бранш не прави изключение. Електрификацията направи възможно навлизането на пазара на нови играчи, които ще предлагат и много нови възможности. Няма лошо, напротив.

Малко преди неочаквано да си тръгне от Volkswagen Group, бившият шеф на компанията Херберт Дийс заяви, че конкуренти на концерна му не са вече традиционните Mercedes-Benz, Toyota Motor Corporation или Stellantis, а Tesla, Foxconn, Apple, LG Electronics, Uber.

Престижното американско издание Autoblog прави кратък преглед на 5 нови компании, които ще се появят на пазара през следващата година. И се очаква да останат задълго.

Както ще се уверите, “нови” е много условно казано. Някои от тях са вече добре познати. CarMarket.bg направи добавки (направо свой прочит) към този този текст по отношение на плановете на тази петорка за Европа.

Да не говорим, че тя може да бъде и десетка, ако включим някои китайски и европейски брандове. Но това ще става по-нататък - искаме или не.

И така…

VinFast

Наскоро ви разказахме как по-рано през лятото амбициозната виетнамска марка обяви, че ще открие 50 дилърства в Европа. 25 от тях ще са в Германия, 20 във Франция и 5 в Нидерландия.

 Vinfast SF 9

Vinfast

Vinfast SF 9

След като представи SUV моделите VF 8 и VF 9 на изложението IFA Berlin, VinFast съобщи и плановете си да разгърне своята дилърска мрежа до края на 2023 г.

Цената във Франция на VF 8 Eco започва от 43 050 евро и се увеличава само с 300 евро за по-голямата батерия (87,7 кВ), което реално обезсмисля предлагането на по-малката 82 кВ. Цените за VF 8 Plus скачат до 50 900 и съответно 51 200 евро. Цените за VF 9 започват от 58 700 и достигат до 64 100 евро.

Fisker

Той би трябвало да изпревари 2023 г., първите доставки са планирани за края на настоящата.

Петместният Fisker Ocean Sport предлага пробег до 440 км (WLTP) и стартова цена от 41 900 евро (с ДДС, без субсидия) в Испания. Топ изпълнението Ocean Extreme има пробег до 630 км (WLTP) с два мотора и три режима на задвижване.

 Fisker Ocean

Fisker

Fisker Ocean

Хенрик Фискер смята, че „Европа е критична за успеха на компанията, докато работим за изграждане на най-устойчивия автомобила”.

Производството ще започне през ноември, като доказателство за опитите на Fisker са 47 прототипа, които са в процес на конструиране. Моделът ще бъде лансиран първо в Норвегия, Дания и Швеция, след което в Австрия, Франция, Германия, Испания и Великобритания.

Фискер вече разралотва и други модели - спортен, и по-достъпен SUV.

 Canoo LV

Canoo

Canoo LV

Canoo

Тук вече сме леко “изгубени в превода”. Това си е щатски бранд, който поне засега не планира за продава в Европа. Този стартъп стана официален превозвач на НАСА за возилата, с които превозва астронавти - на земята, а наскоро обяви, че ще достави коли и на американската армия.

Според Autoblog, Canoo ще навлезе по-уверено и на пазара легоподобните си возила.

 DeLorean Alpha5

DeLorean

DeLorean Alpha5

DeLorean

Или каквото е там, тъй като има спорове за името, правата, а наскоро стана ясно, че Karma Automotive е завела дело с претенцията, че показаният вече официално Alpha5 бил откраднат.

А спортният автомобил с “летящи” врати, сочен за наследник на DMC-12, се готви старт на производство със серия от 88 езкемпляра.

Но шефовете на компанията имат и много по-амбициозни планове, свързани с реализацията на концепции, показани наскоро. Планира се и навлизане в Европа. Но нека първо видим какво ще стане с делото за кражба.

Indi EV

Разказвахме ви за този проект през пролетта. В Ню Йорк бе показан Indi One. В борда на компанията, която има изцяло екологична насоченост - не само като задвижване, са личности като Леонардо ди Каприо, Робърт Редфорд и Йоко Оно.

Продажбите на One стартират догодина. Това е кросоувър, който иска да размъти водата на Tesla, още повече е позициониран между два модела на потенциалния си конкурент - Model Y и X.

 Indi One

Indi EV

Indi One

Калифорнийската компания бе създадена през 2017 г., а One бе разработен за едва три години. Цената в САЩ започва от 45 000 долара с батерия със 75 кВ/ч. Луксозната версия - с 95 кВ/ч батерия, излиза $69 000.

През следващата година или през 2024-та, Indi One ще бъде наличен напълно официално и в Европа, обещаха шефовете му. С по-малката батерия може да измине до 370 км, а с по-голямата - 480 км.

Autoblog

Canoo Indi One Vinfast DeLorean Alpha5 DeLorean Fisker Fisker Ocean