И сторията на Dacia и Lada продължават с нова глава чрез създаването на новото бизнес подразделение Dacia-Lada, което е част от преструктурирането на Renault Новата и наскоро разработена, ценово-конкурентна и особено гъвкава платформа CMF-B на Алианса, ще даде възможност на Dacia и Lada да преминат от 4 платформи към 1 и от 18 типа на каросерията към 11.
Lada е част от руската история (а и сериозна част от родната). Вероятно всяко руска семейство има история, свързана с Lada, които датират от емблематичните VAZ-2101 и Niva. Днес марката държи 20% от руския пазар, като Granta и Vesta заемат първа и втора позиция на него.
Тази година Lada 4x4, която празнува 45 години производство, си върна оригиналното име и сега се нарича Lada Niva Legend. От началото на годината стартираха продажбите и на новата Niva Travel.
От Русия с любов: Lada Niva Travel
AVTOVAZ ще подсили продуктовия план на Lada с 4 напълно нови модела, които ще бъдат лансирани на пазара до 2025 г. Един от тях ще е новото поколение на легендарната Niva, но то ще дойде чак през 2024 г. След това ще бъде последвана от C-SUV сегмента.
Макар и все още далеч във времето, работата по новата Niva вече е в ход. Когато дебютира през 2024 г., тя ще се предлага в два размера (компактен и среден), като в основата й ще залегна платформата CMF-B.
Dacia Bigster Concept
А какво да кажем за тази Dacia? Апетитът на марката се демонстрира от концепцията Bigster, който след време ще се прероди в сериен модел от сегмент С. Сериозните външни размери (дължина 4,6 м) са обещание за много просторен интериор. Y-образният светлинен подпис вече е по-голям, подчертаващ дръзкия, уверен стил на SUV. Тук няма излишни декорации, без хромирани покрития или имитация на алуминий. Бъдещият водещ модел в гамата на Dacia, Bigster може да бъде както с хибриден двигател, така и задвижван от алтернативни източници на енергия.
Кардинални промени до 2025 г.: Renault вади 14 модела, 7 от които електрически