Dacia вдига р-EV-олюция с електрическия Spring

Пламен Георгиев,
Dacia Spring Electric

Dacia

С нощи (15.10.2020 г.) Dacia отвори нова глава в своята история с представянето на първия си напълно електрически модел. Spring е най-евтиният електрически градски автомобил на пазара, макар към момента да няма обявена цена. Spring Electric ще се предлага в стандартната си версия, както и две нови версии за нови мобилности: версия, адаптирана за споделена електрическа градска мобилност (първо тя ще бъде лансирана на пазара в Европа от пролетта на 2021 г.), и лекотоварен автомобил за куриерски доставки без вредни емисии.

За първия си електрически модел марката залага на кросоувър каросерия и дизайнерски решения от света на SUV автомобилите (по-широки арки на колелата, подсилена предна решетка, задна защитна кора и висок пътен просвет от 150 мм не натоварен). Моделът е дълъг едва 3,73 м, широк е 1,62 м и е висок 1,51 м.

Отпред Spring Electric се отличава с тънки LED светлини и плътна предна решетка. Задните светлини са оборудвани с новия Y-образен LED светлинен подпис на Dacia. Външният вид на Spring Electric е допълнен от цветен пакет, наличен за лансиращата версия: страничните огледала, декоративната част на покривните греди и пръстенът под предната решетка са оранжеви.

Dacia

В компактните външни размери на градски автомобил с пет врати, Spring Electric предлага четири места за възрастни, като дизайнерите са отворили изключително щедро вътрешно пространство. Багажникът предлага най-добрия товарен капацитет в своята категория: 300 литра (без да се включва второто ниво на багажника за опционалната резервна гума).

Синьо лято със специалната серия на Dacia Duster (тест драйв)

Предлагащата се като допълнително оборудване мултимедийна система Media Nav включва 7-инчов сензорен екран, сателитна навигация, DAB радио, съвместимост с Apple Carplay и Android Auto, Bluetooth и USB изход. Разпознаването на глас (чрез смартфон) може да се активира чрез бутон на волана.

Dacia

Задвижването е поверено на електрически двигател с мощност 33 кВ (еквивалентен на 44 к.с.), който се захранва от батерия с капацитет 26,8 кВч. Spring се предлага с няколко опции за зареждане: 220 V домашен контакт, използващ стандартно предоставения кабел, Wallbox (с кабел като допълнително оборудване) или на DC станция за зареждане (допълнително оборудване). Времето за зареждане на литиево-йонната батерия е: по-малко от час за заряд от 80% на 30 кВ DC станция; по-малко от 5 часа за заряд от 100% на 7,4 кВ Wallbox станция; по-малко от 8 часа и 30 мин за заряд от 100% на 3,7 кВ Wallbox станция; по-малко от 14 часа за заряд от 100% на 2,3 кВ домашен контакт

Dacia

Лекият и компактен Spring Electric има пробег от 225 км по цикъл WLTP и 295 км по цикъл WLTP City (цикъл на одобрение, който включва само градската част от цикъла на одобрение). В Европа средният дневен пробег в сегмента на градските автомобили (A) е 31 км.

Така ще изглежда бъдещият най-достъпен електромобил в Европа

На пазара първо ще бъде лансирана версията за споделена мобилност. Това е така, защото изследванията показват, че в Европа средното използване на автомобил от услуги за споделена мобилност е 40 минути на разстояние от 8 километра. Въз основа на експертизата, придобита от ZITY, услугата за споделена мобилност, управлявана от Groupe Renault и Ferrovial в Мадрид и Париж, Dacia е разработила специфична версия на Spring за пазара на услуги за споделена мобилност.

Spring Electric Cargo разчита на товарна дължина от 1033 мм, с обем от 800 литра и полезен товар от 325 кг.

Dacia Spring Electric ще бъде лансирана в България в края на 2021 г. Гаранцията на Dacia Spring Electric е 5 години и 100 000 км, а на батерията - 8 години и 120 000 км.

Отличници: компаниите с най-ниски емисии СО2

Франция нанася смъртоносен удар върху силно замърсяващите автомобили

Колко по-ниски са експлоатационните разходи на е-кола спрямо конвенционален автомобил

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили Dacia Spring Electric Dacia