П риближавайки към серийния дебют на първия електрически автомобил на Honda, компанията реши да ни покаже и интериора на модела, който залага на дигиталните технологии. Градският модел е оборудван с пет дисплея, на които ще се извеждат данни за работата на електрическото задвижване и картина от страничните камери, заместващи традиционните странични огледала, както и гласов помощник на базата на изкуствен интелект.
Цялата широчина на арматурното табло е заето от въпросните дисплеи. Общият им брой е пет и всеки един от тях си има конкретно предназначение.
Пред водача е позиционирано 8,8-инчово дигитално приборно табло, на което се показва цялата нужна информация, включително мощност и състояние на заряда на батерията, избран режим на задвижване и детайли за системите за безопасност.
Най-голямата площ от дигиталното арматурно табло се заема от два 12,3-инчови сензорни дисплеи, като системата предлага гама от приложения и услуги, които се контролират от интерфейс, наподобяващ този на смартфон. Той може да се персонализира, а Apple CarPlay и Android Auto са стандартно оборудване.
Двойният централен екран позволява не само изобразяването на две приложения едно до друго, а също и обмен на съдържание между тях. Така например пътникът може да превключи навигационните инструкции от страната на водача, оставяйки десния дисплей свободен за музикална плейлиста.
Инфо-развлекателната система включва и новия Личен асистент (Personal Assistant) на Honda, система за гласови команди на базата на изкуствен интелект, която може да реагира на естествени въпроси и инструкции. Благодарение на самообучаващата се функция, с течение на времето Honda Personal Assistant може да се научи да разпознава по-добре гласа на човек, за да реагира много по-добре на издаваните от него команди.
Двата външни дисплея са част от системата Side Camera Mirror, т.е. на тях се изобразява картина от двете странични камери, заместващи традиционните странични огледала. Тук се включва и системата Center Camera Mirror, а това е централно монтирана отзад камера, предаваща картина зад автомобила.
Чрез специално приложение, водачът може да остане свързан с Honda E, като по този начин може да контролира климатичната система, сигурността, заряд на батерията и др. Приложението ще предложи и функцията дигитален ключ.
Компактният Honda E ще дебютира по време на Автомобилния салон във Франкфурт през септември. Електромоторът е с мощност 150 к.с. и 300 Нм, захранван от батерия с капацитет 35,5kWh. Пробегът на модела ще е над 200 км.
Предварителните поръчки за Honda E започнаха от края на май. Депозит за модела за момента може да се подаде само от жителите на Великобритания, Германия, Франция и Норвегия, като до момента са получени над 36 000 заявки.
Рекордни доставки от Tesla, но и загуба в размер на $407 млн.