Г рупата Beijing Automotive Industry Holding Co. (BAIC) стана вторият по големина китайски акционер в Daimler. Но докато придобиването на 9,69% от акциите на немски концерн от Ли Шуфу, основател на Geely, стана без благословията на Daimler, сега ситуацията е различна.
Daimler и BAIC са свързани с дългосрочно стратегическо партньорство от 2003 г., но едва сега китайците решиха да закупят 5-процентен дял от Daimler. Той се равнява на около $2,8 млрд. От своя страна германците държат 9,55% от акциите в BAIC Motor, а също 3,01% от BAIC BluePark New Energy Technology — производител на електромобили за китайския пазар.
Германо-китайските партньори имат няколко съвместни предприятия. В завода Beijing Benz Automotive в Пекин се произвеждат дългата база на седана A-Class, GLA, GLC, C-Class и E-Class, а в Beijing Foton Daimler Automotive се произвеждат камиони. Двата концерна имат и общ R&D център.
През февруари 2018 г. Ли Шуфу (собственикът на Geely) придоби 9,69% от акциите с право на глас, използвайки Tenaciou Prospect Investment Limited. Акционери в Daimler са още кувейтският фонд Kuwait Investment Authority, Renault/Nissan, институции и частни инвеститори.
Китай е един от най-важните пазари за Daimler. През миналата година в Поднебесната империя са продадени 692 509 автомобили с марката Mercedes-Benz.
Новината идва на фона на не толкова добро второ тримесечие на годината, през което концертът отчита нетна загуба от 1,2 млрд. евро. Продажбите за април, май и юни са спаднали с 1%, като продажбите на леки автомобили Mercedes-Benz бележат спад от 3% (590 690).
Комби, което може много повече от превоз на пазарски чанти