В ероятно има логично обяснение (което трябва да се търси в инвестициите в нови заводи), но продължаващите огромни загуби изглеждат нелогични на фона на все по-високите доставки. През второто тримесечие на годината Tesla е доставила рекордните 95 356 автомобила и е произвела 87 048, подобрявайки предишното най-добро постижение от над 91 000 доставки и 86 600 произведени автомобила през четвъртото тримесечие на 2018 г.
Очакванията на борсата бяха, че компанията ще постигне приходи в размер на $6,375 млрд. и загуба от $0,54 на акция. Компанията обаче постигна приходи от $6,349 млрд. и загуба от $1,12 на акция. Това прави нетна загуба от $407 млн. Въпреки това резултатът е голям скок напред спрямо предишното тримесечие, когато Tesla постигна приходи от $4,5 млрд. и загуба от $4,10 на акция.
Макар все още на загуба, финансовото положение на Tesla продължава да се подобрява, като компанията се похвали с генерирането на $614 млн. свободен паричен поток.
За въпросното тримесечие са направени разходи за преструктуриране в размер на $117 млн. Капиталовите разходи за 2019 г. ще са в рамките на $1,5 - 2,0 млрд., докато предишните прогнози бяха за 2,0 – 2,5 млрд. Част от тази сума ще се инвестира в новия завод на Tesla, който да края на 2019 г. ще бъде открит в Шанхай. Друга част ще се подели между производствата на Model Y и Semi, както и за разширяване на мрежата от зарядни станции.
По същото време на миналата година Tesla бе на ръба на фалита, като бе загубила $976 млн., но през последното тримесечие на 2018 г. успя да постигне печалба от $139 млн. (за пръв път), което накара Илон Мъск да заяви, че всяко следващо тримесечие ще е на печалба. Към монетна първите шест месеца са на сериозна загуба.
Тежки загуби и съкращения на 10 000 човека в Nissan