П оследните няколко години дузина китайски компании работят, за да извадят достоен конкурент на Tesla в САЩ. Една от тях е Byton, която възнамерява да започне продажба на този автомобил в края на следващата година. Byton Concept бе представен на изложението Consumer Electronics Show в Лас Вегас. Да, за момента се нарича концепт, но от компанията твърдят, че серийният модел ще е на 85% от това, което виждаме сега. Ще е чудесно, ако това обещание бъде спазено, защото моделът изглежда изключително обещаващо.
Името Byton се появи миналата година, когато китайската компания Future Mobility Corp. лансира подразделението си Byton. Интересното е, че то се оглавява от Карстен Брейтфелд, бивш ръководител на програмата BMW i.
Екстериорният дизайн на кросоувъра изглежда доста атрактивно, но още по-впечатляващ е моделът вътре. Арматурното табло на практика е един огромен дисплей. Традиционното приборно табло също липсва, като то е заменено от 8-инчов таблет, монтиран по средата на волана. А седалките се въртят на 12 градуса една към друга. С таблетите и екраните се продължава и на задния ред, като двамата пътници разполагат с един огромен „телевизор“ пред себе си. Всичко това изглежда много атрактивно, но трябва (и е логично) да се очаква, че серийният модел няма да е толкова футуристичен вътре, докато отвън промените вероятно ще се много малко.
Byton ще се продава в две версии. Първата ще е само с един мотор отзад, който ще генерира 272 к.с. и ще осигурява автономен пробег с едно зареждане до 400 км. Другата версия ще е с два електромотора, мощност 476 к.с. и пробег до 520 км. Тези цифри звучат доста реалистично, тъй като Byton се надява да конфигурира базова цена от $45 000.
Нещо повече, Byton заяви, че първият й сериен модел ще дойде с автономност от Ниво 3, а Ниво 4 ще последва след 2020 г. Плановете на компанията са да използват същата платформа, за да лансират в последствие седан и компактен модел.
Остава да видими дали тези обещания ще се сбъднат, но офис в Силиконовата долина със сигурност ще помогне това начинание да е успешно.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Hyundai показа автономен водороден модел
Вгледайте се добре, защото това е новият Mercedes G-Class (W464)