Nio ES8 е със сменяеми батерии и мултимедия с изкуствен интелект

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

П исали сме за китайския стартъп Nio (преди се казваше NextEV), като скептицизмът често е съпровождал статиите. Такъв дори бе и случаят, когато електрическият супер автомобил EP9 установи абсолютен рекорд на „Северната дъга”. Тогава малко хора вярваха, че компанията ще изкара сериен модел на пазара.

Е, тези скептици са напълно оборени: както и обещаха, китайците представиха първия си сериен модел: 7-местния кросоувър ES8. Автомобилът е дълъг над 5 метра (междуосието му е 3010 мм) и се задвижва от два електромотора със сумарна мощност 635 к.с. и максимален въртящ момент 840 Нм. С тяхна помощ Nio ES8 ускорява до 100 км/ч за само 4,4 секунди.

Но това въобще не е толкова важно. Nio ES8 е първият сериен модел, чиято каросерия е изработена почти изцяло от алуминиевата сплав 7003, която е изключително устойчива на усукване (44 140 Нм/градус).

Но и това не е толкова важно. Най-важното е, че Nio въвежда в серийно производство това, което до този момент не успяха да направят Renault и Tesla. За ES8 се предлага бърза смяна на батерията. Кросоувърът е оборудван с батерии с капацитет 70 kWh, които му осигуряват пробег от 355 км (на хартия). Собственикът може да се абонира за услугата бърза смяна на батерията. Това ще му струва по 1280 юана месечно (около 193 долара). На специална станция изтощената батерия се сменя с нова за само 3 минути. Да, за момента Nio има само няколко подобни станции в Пекин, но до 2020 г. обещава да има 1100 собствени станции за смяна на батериите и 1200 станции за бърз заряд на батериите в Китай.

Кросоувърът предлага богато оборудване, а комфортът се гарантира от въздушно окачване. Най-интересното в интериора обаче си остава мултимедийната система с изкуствен интелект NIMO. Той работи както с автомобилната система, така и стандартните услуги, взаимодействайки постоянно с пътниците.

Естествено, Nio ES8 ще получи и система за полуавтономно управление, наречена Nio Pilot. Тя обединява трифокална камера, 4 камери за пълен обзор около автомобила, 5 радара, 12 ултразвукови сензора и камера, следяща водача.

В Китай Nio ES8 ще струва 448 000 юана (около $67 725), което е почти два пъти по-евтино от цената на Tesla Model X в страната. Първите 10 000 автомобила ще бъдат продадени в специалната версия Founder’s Series, която ще струва с 100 000 юана повече (около 25 000 лв.), но ако се подпише договор за аренда на батерията отстъпката ще е в размер на същите 100 000 юана.

Дали Nio ще „убие” Model X е рано и силно да се каже, но догодина китайците възнамеряват да стъпят на американския пазар. А това значи, че хегемонията на Tesla свършва. Започват да се появяват конкуренти, които стават все по-добри и скоро ще изпреварят учителя си.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Toyota иска да продава над 5,5 млн. електрифицирани коли до 2030 г.

Бизнес за $240 млрд. годишно, който китайците искат да контролират

Китайската „S-класа“ е два пъти по-скъпа от оригинала

Източник на статията: Vesti.bg

електрически автомобили китайски автомобили електромобили Nio ES8