Бонус-малус за е-колите и ДВГ във Франция

Пламен Георгиев,
Renault Zoe

, Renault

Renault Zoe

Ф ренското правителство ревизира своята бонус-малус СО2 система, като целта на това упражнение е увеличаване на продажбите на електрически автомобили петорно до 2022 г. спрямо 2017 г.

Мерките влизат в сила от 1 януари 2020 г. и ще засягат автомобилите, отделящи под 20 г/км емисии СО2 (това значи само автомобили с батерии или горивни клетки). Бонусът ще възлиза на 6000 евро за физически лица за коли на стойност до 45 000 евро. Ако цената е между 45 000 и 60 000 евро, бонусът ще е 3000 евро. Юридическите лица ще получават бонус от 3000 евро за електромобили под 60 000 евро пазарна цена. Над тази цена със субсидия ще се ползват лекотоварните електрически автомобили и автомобилите с горивни клетки (водород).

Правителството запазва субсидията от 900 евро при покупката на дву-или триколесни електрически превозни средства. Хората със „скромни доходи”, които получават социална помощ на местно ниво, могат да очакват 200 евро помощ при покупката на електрически велосипед.

Тазгодишният бюджет за отпускане на еко субсидии е бил 260 млн. евро, докато през 2020 г. ще е 400 млн. Правителството очертава петгодишен план (обемът на субсидията ще се решава ежегодно). Според него бюджетът за субсидии ще се запази на 400 млн. евро и през 2021 г., но тогава максималният бонус на автомобил ще спадне на 5000 евро, като ще се цели прескачане на границата от 130 000 годишни продажби на е-коли. През 2022 г. бюджетът ще отпусне 340 млн. евро за около 160 000 електромобили, като максималният бонус ще спадне до 4000 евро. За сравнение: през 2018 г. са били субсидирани 40 000 електромобила.

Дотук с бонуса. За разлика от повечето други държави, Франция налага и малус. Така нареченият “malus écologique” е екологична такса, която се налага на автомобили с определено ниво на отделяните вредни емисии CO2, която се заплаща еднократно при регистрация. Тези такси са плаващи, като до момента най-голямата е била в размер на 12 500 евро. Но сега ще има увеличение на максималния праг от 1 януари 2020 г. на 20 000 евро за автомобили, които отделят над 184 г/км СО2 (според цикъла NEDC). От март 2020 г. системата ще се нагоди към цикъла WLTP, което ще означава, че максималната степен на малуса ще се налага на автомобили, отделящи 212 г/км. В диапазона между 12 500 и 20 000 евро се въвеждат 12 нови прага, които варират от 201 до 212 г/км.

Електрическият BMW iX3 идва с 440 км пробег

Официално: формира се четвъртият по големина авто концерн в света

Tesla Model 3 е продадена в по-голям тираж от седем модела на BMW

Източник на статията: Vesti.bg

субсидии е-коли електромобили бонус-малус