С лед първоначалното съобщение на 31 октомври, сделката за сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles е факт. Френско-американският алианс си поделя правата по равно (50:50), като така се формира четвъртият по големина автомобилен концерн в света. При очаквани годишни продажби около 8,7 млн. автомобила, новото сдружение се нарежда след VAG Group, Toyota Renault-Nissan-Mitsubishi.
Очакваните приходи на новия алианс възлизат на 170 млрд. евро годишно, като се очаква да се постигне оперативна печалба от над 11 млрд. евро и оперативен марж на печалбата от 6,6%. Тези цифри са изчислени на база резултатите от 2018 г. Една от целите пред сливането е намаляване на разходите в следствие на икономии от мащаба и синергии, като тук се очаква спестяване на около 3,7 млрд. евро.
Как ще стане това? Около 2/3 от основните модели ще бъдат изграждани на две платформи, като се очаква годишно да се правят по около 3 млн. коли на всяка от тези две малки платформи.
Както вече е известно, в борда на директорите ще влязат 11 члена (по 5 от PSA и FCA), но в следващите пет години начело ще застане Карлос Тавареш, настоящият шеф на PSA Peugeot Citroen.
По-рано този месец Тавареш заяви, че не се планува закриване на никоя от 13-те марки. Французите държат Peugeot, Citroen, DS и Opel/Vauxhall, докато американо-италианският партньор притежава Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati и Ram. Тук трябва да се добавят още две марки, а именно услугата за споделено пътуване Free2Move и производителят на аксесоари Mopar.
Tesla Model 3 е продадена в по-голям тираж от седем модела на BMW