С равнението на продажбите на Tesla Model 3 с някои други модели винаги носи някои доста изненадващи резултати и заключени за популярността на най-обсъждания електромобил на пазара.
Такъв е и този случай. Най-малкият и масов електрически модел на Tesla се радва на огромен интерес, изпреварвайки продажбите на не един или два модела с ДВГ на марки с над 100-годишна история.
Според данни на Cleantechnica (Tesla не публикува информация за месечните си продажби), между януари и ноември в САЩ са продадени 127 836 броя Model 3, което го прави деветият най-продаван модел за първите единадесет месеца на годината. В тази връзка е интересно да се отбележи, че Model 3 е вторият най-продаван американски модел (след Ford Fusion) въобще за въпросния период, като на първите шест места има два модела на Toyota, два на Honda и два на Nissan.
Още по-впечатляващо става представянето на Model 3, когато се съпостави с доставките на BMW Серия 2-, 3-, 4-, 5-, 6-, 7- и 8: всички тези седем баварски модела са реализирани в тираж от 116 073 бройки (по данни на BMW) за периода до края на ноември.
В класа на малките и средноразмерни луксозни модели Model 3 изпреварва Lexus ES (46 311), Mercedes-Benz C-Class (45 739), BMW 3 Series (42 582) и Mercedes E/CLS-Class (36 770).
Голямата популярност на Model 3 се дължи на комбинация между водещи за класа динамични параметри, ниски експлоатационни разходи и върховни технологии. Въпреки предположенията, че след силния старт на продажбите ще последва затишие, Model 3 продължава да се радва за много силно търсене.
Сравненията с продажбите на BMW показват колко силно е влиянието на Tesla върху цялата автомобилна индустрия. Докато търсенето на SUV и кросоувъри продължава да расте, Tesla продължава да е единствената достъпна за клиентите в САЩ марка за електромобили. На този фон продажбите на BMW в Щатите са спаднали с 14,4% спрямо същия период на 2018 г.
Очакванията на Tesla са, че до края на годината ще бъдат продадени между 360 000 и 400 000 автомобила, за което ще помогне фактът, че марката вече се предлага на много пазари по света, включително и Китай, където започна местно производство.
Колко бързо „умират” батериите