И зпълнителният директор на BMW Group Оливер Ципсе отново призова Европейския съюз да отложи забраната за продажба на нови коли с ДВГ. Тя предвижда това да се случи през 2035 г., но според Ципсе подобен ход само ще увеличи зависимостта на европейския автомобилен сектор от Китай, съобщава CarScoops.
„Корекция на целта за 100% електрически автомобили за 2035 г., като част от цялостен пакет за намаляване на CO2, ще позволи на европейските производители да са по-малко зависими от Китай за батерии. За да запази успешен път, е ключово да следваме строго технологично-агностична позиция в политиките“, казва Ципсе.
Той допълва, че настроенията в Европа „се насочват към песимизма“ и регионът се нуждае от нова регулаторна рамка. Според Ципсе, настоящите регулации, „с днешните им очаквания, ще доведат до огромно свиване на индустрията като цяло“ и това „ще заплаши сърцето на европейската автомобилна индустрия“.
Ципсе казва, че компанията лесно ще е готова с изцяло електрическа гама до тогава, като инвестира и в алтернативи, за да е готова за всякакъв развой, но въпреки това подходът не е правилен. По време на автосалона в Париж, той призова за нови дискусии по темата и обсъждане на нови идеи и промени в плановете.
По-рано тази седмица президентът на BYD Стела Ли обяви, че компанията не се притеснява нито от тарифите на ЕС, нито от забрани. „Чуваме, че много компании сега се връщат към колите с ДВГ. Но ако целият свят премине към електрически коли след 5 години, те няма да са готови, защото не са инвестирали. В дългосрочен план това е много опасно и ще убие тези производители“, казва Ли пред Frankfurter Allgemeine Zeitung.