BMW се дразни, че хората наричат ​​M5 “дебел”

Шефът на M казва, че не трябва да съдим за колата въз основа на Excel-а с техническите спецификации

Пламен Георгиев,
BMW M5

BMW

П ри 2442 кг новото M5 тежи около 180 кг повече от две Mazda Miata в най-тежката им конфигурация. Само хибридните части добавят над 400 кг в сравнение с модела от предишното поколение. Към това добавяме факта, че колата е значително по-голяма на размери. И заради всичко това изглежда, че Интернет мрази М5заради това. А BMW явно не може да подмине с лека ръка негативните коментари в Мержата.

В интервю за Bimmer Today, в което стана ясно, че ще има наследник на М3 с ДВГ, шефът на M GmbH говори и за новото M5. На въпрос за критиките около огромното тегло на автомобила, Франк ван Меел казва, че хората не трябва да си правят прибързани заключения, преди да седнат зад волана:

Проектирахме колата по такъв начин, че всъщност да не го усещате [теглото]."

Той казва, че хората не могат да определят дали колата наистина се чувства твърде тежка, докато не я карат, вместо да „разчитат на данни в Excel-ска таблица“. Не е в грешка. Франк ван Меел признава, че реакцията по отношение на теглото на M5 „го е подразнила малко“. Ръководителят на M обяснява, че BMW е вложил „много страст в него и взе съзнателно решение“ да тръгне по хибридния път.

Защо новото M5 е електрифицирано? Това на практика е единственият начин да се запази V8 двигателят за още едно поколение, като същевременно се спазват все по-строгите разпоредби за емисиите, особено в Европа. Франк ван Меел използва тези валидни аргументи, за да защити решението да се даде на M5 вход за зареждане, вместо да се намали обема до „шестак“.

Засега Франк ван Меел е убеден, че двойно турбо, 4,4-литров V8 двигател и електрически мотор, адаптирани от бавно продаващия се XM представляват перфектната комбинация за M5. Подразделението M „знаеше много преди това“, че новият мощен седан ще бъде тежък, но обещава, че няма да го усетите.

Източник на статията: motor1.com

BMW BMW M5