BMW показа нова версия на прототипа Vision Driving Experience, който пък демонстрира възможностите на „Сърцето на радостта“ – новата система, която ще даде началото на следващата ера на автомобилите на марката.
Vision Driving Experience е прототип, който ни загатва какво да очакваме от Neue Klasse като дизайн и като технически способности. Новият Vision Driving Experience е създаден специално, за да предизвика възможностите на „Сърцето на радостта“ и да докара колата до „лимита на физиката на шофирането“.
Колата направи демонстрации на своите способности в Шанхай два дни преди началото на автосалона в града. Тя беше шофирана от двама тест пилоти на марката, които демонстрираха нейната маневреност и мощ.
BMW Vision Driving Experience се отличава с до 18 000Nm въртящ момент (не, не сме добавили една нула по погрешка) и целта на колата е да покаже максималната форма на удоволствието от шофирането. „Сърцето на радостта“ пък е суперкомпютър, който да превърне електрическото задвижване в наелектризиращо преживяване.
BMW казва, че „Сърцето“ ще бъде част от стандартното оборудване на всеки Neue Klasse автомобил. Разбира се, доколко ще се развихря зависи и от мощта, която ще има на разположение.
В прототипа то е комбинирано и с BMW Dynamic Performance Control. Технологията включва активна аеродинамика и други системи, за да постигне 1,2 тона аеродинамичен натиск и странично ускорение до 3g – колкото болид от Formula 1 и много над възможностите на традиционните шосейни автомобили.
Защо е нужна такава мощ на обикновена кола? BMW казва, че ако хардуерът и софтуерът могат да се справят с бруталните сили на прототипа, за тях ежедневната употреба ще е лекота. „Сърцето“ отговаря за ускорението, спирането, рекуперацията и дори част от управлението на завиването. Освен значително увеличаване на динамичните характеристики на колата, това позволява и по-интелигентно управление на ресурсите. Например 98% от спирането може да се реализира чрез регенерацията на енергия. Това е увеличение с 25%.
BMW казва, че Vision Driving Experience може да е само прототип, но екстериорът му все пак ни подсказва какво ще характеризира и серийните Neue Klasse модели. Те отново ще са разпознаваеми веднага. Първите от тях трябва да слязат от поточната линия до края на тази година.