BMW разтуптя „Сърцето на радостта“ с Vision Driving Experience

Прототипът показва възможностите на новата система

Мартин Дешев,
bmw vision driving experience

BMW

BMW показа нова версия на прототипа Vision Driving Experience, който пък демонстрира възможностите на „Сърцето на радостта“ – новата система, която ще даде началото на следващата ера на автомобилите на марката.

Vision Driving Experience е прототип, който ни загатва какво да очакваме от Neue Klasse като дизайн и като технически способности. Новият Vision Driving Experience е създаден специално, за да предизвика възможностите на „Сърцето на радостта“ и да докара колата до „лимита на физиката на шофирането“.

Колата направи демонстрации на своите способности в Шанхай два дни преди началото на автосалона в града. Тя беше шофирана от двама тест пилоти на марката, които демонстрираха нейната маневреност и мощ.

BMW Vision Driving Experience се отличава с до 18 000Nm въртящ момент (не, не сме добавили една нула по погрешка) и целта на колата е да покаже максималната форма на удоволствието от шофирането. „Сърцето на радостта“ пък е суперкомпютър, който да превърне електрическото задвижване в наелектризиращо преживяване.

BMW казва, че „Сърцето“ ще бъде част от стандартното оборудване на всеки Neue Klasse автомобил. Разбира се, доколко ще се развихря зависи и от мощта, която ще има на разположение.

В прототипа то е комбинирано и с BMW Dynamic Performance Control. Технологията включва активна аеродинамика и други системи, за да постигне 1,2 тона аеродинамичен натиск и странично ускорение до 3g – колкото болид от Formula 1 и много над възможностите на традиционните шосейни автомобили.

Защо е нужна такава мощ на обикновена кола? BMW казва, че ако хардуерът и софтуерът могат да се справят с бруталните сили на прототипа, за тях ежедневната употреба ще е лекота. „Сърцето“ отговаря за ускорението, спирането, рекуперацията и дори част от управлението на завиването. Освен значително увеличаване на динамичните характеристики на колата, това позволява и по-интелигентно управление на ресурсите. Например 98% от спирането може да се реализира чрез регенерацията на енергия. Това е увеличение с 25%.

BMW казва, че Vision Driving Experience може да е само прототип, но екстериорът му все пак ни подсказва какво ще характеризира и серийните Neue Klasse модели. Те отново ще са разпознаваеми веднага. Първите от тях трябва да слязат от поточната линия до края на тази година.

коли автомобили електрически автомобил електромобили BMW