С ледващото поколение на BMW M3 ще е изцяло електрическо. Това обяви шефът на отдела за разработки на BMW Франк Уебър, цитиран от AutoExpress.
Моделът ще е базиран на Neue Klasse и ще е на пазара през 2027 г. Той ще има „сърце от радост“, казва Уебър, като има предвид задвижването. То ще е изцяло електрическо и ще разчита на нов контролен модул, който е разработен за до четири електромотора с обща мощност един мегават (около 1340 к.с.), казва Уебър.
Контролният модул комбинира в себе си и контролери за стабилността, софтуер управление на задвижването, батериите и шасито. Всичко е на едно място, като е част от множеството промени, които ще въведе Neue Klasse.
„Наричаме го „Божията ръка“, както беше при М5 с M xDrive системата“, казва Франк ван Мийл, ръководител на М дивизията на BMW. Това е част от най-голямата инвестиция на компанията досега.
Той казва, че в бъдеще модулът ще е още по-способен и ще може да управлява динамиката „от гледна точка“ на шасито и на двигателя. Това трябва да се случва централизирано, защото на пистата трябва да може да се ускорява възможно най-бързо, но и същевременно да се регенерира енергия и да се запази стабилност, казва ван Мийл.
„Няма значение дали се използва ABS или се спира с моторите, защото моторите даже са по-бързи от хидравликата, но това е важно и за новата ера на М и електрическите спортни автомобили. Означава, че може да карате колата по начини, които досега не са били възможни“, допълва той.
Въпреки че платформата е предвидена за до 1 мегават мощност, не се очаква самото М3 да предлага чак толкова много. „Не ни е нужен един мегават мощ, но го инсталираме, защото разбира се, не мислим само за М3. Ще имаме и ХМ или Х5 М и ако тези коли са по-тежки, ще ни трябва повече мощ, за да постигнем типичното за М усещане. Концепцията е за общата динамика на автомобила“, казва ван Мийл, а не да се преследват големи на хартия мощности.
Предвиждат се и промени в стила на шофиране на електрическото М3. Компанията обмисля различни начини как да запази усещането на скорост, за оборотите и т.н., за да могат шофьорите да имат усет за автомобила, не само да разчитат на акустика и надписи.
Компанията планира да продължи да предлага и М3 с бензинов двигател. Настоящият 3-литров „шестак“ е съвместим с Евро 7 и има достатъчно време за него, така че е вероятно да има период от време с две версии на М3 на пазара.