BMW още не е решила кога да спре да прави традиционни ДВГ

Електрифицирането на гамата продължава с пълна сила

Мартин Дешев,
BMW X4 M Competition двигател

BMW

BMW е сред компаниите, които полагат най-големи усилия за електрифицирането на гамата си. Тя вече има мащабна стратегия, която следва и предлага доста богат избор от хибридни и изцяло електрически модели.

Няма съмнение, че целият бранш преминава към електрификацията, като някои производители вече обявиха и кога ще спрат да произвеждат традиционни двигатели с вътрешно горене (ДВГ). BMW обаче не е сред тях и все още не е посочила такъв срок. Дори напротив, компанията работи усилено по ново поколение бензинови и дизелови двигатели, съобщава Motor1.

Според източниците, ще има 4-, 6- и 8-цилиндрови версии на агрегатите. Това е достатъчно за пълно обновяване на цялата гама на компанията. Най-вероятно те ще продължат да бъдат произвеждани и през следващото десетилетие, като ще бъдат използвани предимно за SUV-ове.

Пред CarExpert Фран Уебър, който е член на борда на директорите на BMW Group, казва, че BMW не само не е избрала крайна дата за ДВГ, но и не планира да обявява такава. Той коментира, че според компанията поне следващите 10-15 години ще са време, през което ДВГ ще могат да съжителстват съвместно с хибридите и изцяло електрическите модели.

Основните конкуренти на BMW – Mercedes-Benz и Audi вече обявиха крайните дати на своите модели с ДВГ. За Mercedes това е 2030 г., а за Audi – 2033 г, но може да коригира датата според регулациите и регионите. BMW иска да запази максимален избор от двигатели и задвижвания за клиентите, като очаква до края на десетилетието стратегията да се отплати, като 50% от продадените от нея коли да са изцяло електрически.

BMW коли автомобили двигатели двигател с вътрешно горене