Н е беше отдавна времето, когато редица компании обявиха, че планират да спрат производството на конвенционални автомобили и да преминат само на ток. Но сега започна процес на преосмисляне на тази планове. Причината е, че продажбите на EV-та намаляват, а настроенията на купувачите отразява проучването Mobility Consumer Pulse на McKinsey & Co.. Според него 46% от собствениците на електромобили в САЩ, много над средното за света ниво от 29%, искат да се върнат към конвенционални автомобили с ДВГ. Основната причина за това е неадекватната зарядна инфраструктура.
Процентът може и да скочи (интерпретация), ако Доналд Тръмп спечели президентските избори, което става все по-вероятно след сутрешния дебат между Тръмп и Байдън, от който анализаторите казват, че първият излиза ясен победител от него. А Тръмп нееднократно е заявявал, че „зелената политика“ на администрацията на Байдън ще е сред първите, които ще отмени, ако отново влезе в Белия дом.
Но да се върнем на проучването, то казва, че 35% от световните респонденти заявяват, че обществената зарядна мрежа не е готова. Други 34% смятат, че разходите за притежаване на електромобил остават твърде високи, а 32% са на мнение, че електромобилите оказват твърде голямо влияние върху моделите им на шофиране при дълги пътувания.
Към май САЩ разполагат с 183 000 обществени зарядни станции, но това все още не е достатъчно. Пари за изграждане има, но процесът се бави заради безброй местни, щатски и федерални разпоредби.
Други причини, които собствениците изтъкват като причина за евентуално връщане към бензин, са невъзможността за зареждане у дома (24%), стреса от притесненията за зареждане (21%). Само 13% казват, че не им харесва да шофират електрическа кола.
Но американците не са най-нетърпеливи да се върнат обратно на бензин. В Австралия, страна, известна с огромните разстояния между населените места, 49% от собствениците на електромобили обмислят да се върнат на бензиностацията. В противоположния край на спектъра е Япония, където само 13% от собствениците на EV изразяват желание да се върнат към кола с ДВГ. Други страни под средното за света са Италия (15%), Франция (18%), Германия (24%) и Китай (28%). Бразилия се присъединява към САЩ и Австралия над средното ниво с 38%.